توجه به استاندارد در دین اسلام نیز وجود دارد
کد خبر: 3653892
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

توجه به استاندارد در دین اسلام نیز وجود دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه همدان گفت: توجه به استاندارد در دین اسلام نیز وجود دارد به نحوی که پیامبر اسلام فرمودند «من کاری را دوست دارم که فرد آن را بدون عیب و نقص و کامل انجام دهد»، این یعنی همان استاندارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان عصر دوشنبه در جلسه مسئولان اداره استاندارد همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد با اشاره به لزوم کار استاندارد در همه ابعاد گفت: تا آدم ها استاندارد نباشند نمی شود انتظار وسایل و کارهای استاندارد را داشت.

آیت الله طه محمدی گفت: توجه به استاندارد در دین اسلام نیز وجود دارد به نحوی که پیامبر اسلام فرمودند: من کاری را دوست دارم که فرد آن را بدون عیب و نقص و کامل انجام دهد، این یعنی همان استاندارد.

وی ادامه داد: یکی از نام های خداوند حکیم است به معنی بی عیب و نقص، پس بنده خداوند نیز باید کارها را حکیمانه و بی عیب و نقص انجام دهد اما متاسفانه بنده ها برای منفعت دنیایی خودشان کارها را به روش نادرست انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان استفاده از ظرفیت ها را در مسیر درست ضروری توصیف کرد و گفت: ایرانیان از لحاظ استعداد جزء فوق العاده ترین ها هستند و همین استعداد زیاد هم در بعضی مواقع باعث شده است که ما ضربه بخوریم.

امام جمعه همدان در ادامه به لزوم فرهنگ سازی در جامعه اشاره کرد و افزود: پرونده های دادگستری کشور ایران با کشور هند با آن جمعیت و مصرف سالانه شکر ما با کشور چین به یک اندازه است و این نشان از فرهنگ غلط و بی حساب کتاب ما است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تربیت افراد به صورت استاندارد را نیاز جامعه امروزی دانست و گفت: باید در همه زمینه ها به طور استاندارد برخورد کنیم تا نه تنها عمر خود بلکه عمر دیگران را تباه نکنیم.

آیت الله طه محمدی کشور را دارای دو مشکل بزرگ دانست و اظهار کرد: امروز افرادی که با کارها آشنایی ندارند به صورت سفارشی وارد کار می شوند و زحمات یک مجموعه را زیر سوال می برند.

وی ادامه داد: مشکل بعدی که امروز با آن سر و کار داریم آن دسته از افرادی است که عهده دار مسؤولیت هستند و تدین و تعهد لازم نسبت به انجام کارهای خودشان را ندارند.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به سوره های قرآن که وارثان زمین را افراد صالح عنوان کرده است، گفت: این افراد همان افراد با استاندارد هستند که خداوند وعده به ارث رسیدن زمین به آنها را به ما داده است.
منبع: رسا
captcha