70 درصد زنان افسردگی بعد از زایمان را تجربه می‌کنند
کد خبر: 3653944
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

70 درصد زنان افسردگی بعد از زایمان را تجربه می‌کنند

گروه اجتماعی: مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد گفت: 70 درصد زنان نوعی از افسردگی را بعد از زایمان تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، تکتم یزدانی مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد، اظهار کرد: در برخی از موارد پس از پشت سر گذاشتن سختی ها و محدودیت های دوران بارداری و ترس از زایمان و تحمل درد، با تولد کودک مادر منتظر آرامش و شادمانی است که اگر این امر اتفاق نیفتد و یا آگاهی های لازم در مورد برخی مسائل استرس زای بعد از زایمان وجود نداشته باشد، مشکلاتی ایجاد می‌شود که بدون حمایت های اطرافیان ممکن است مادر را دچار افسردگی کند.
وی افزود: مشکلات عاطفی پس از زایمان بسیار شایع است و حدود 10 تا 15 درصد مادران مسئله غمگینی بعد از زایمان و 70 درصد زنان نوعی از افسردگی بعد از زایمان را تجربه می‌کنند.
یزدانی افزود: بسیاری از زنان بلافاصله بعد از زایمان احساس عشق و نزدیکی به نوزاد را ندارند و این احساس به تدریج به وجود می آید.
وی تاکید کرد: اغلب اوقات افسردگی بعد از زایمان ناشناخته مانده و به آن بی توجهی می‌شود.
یزدانی یادآور شد: حمایت از مادر در امر شیردادن به نوزاد راهی است برای محکم کردن رابطه دو طرفه مادر و شیرخوار و دادن این احساس به مادر که کاملا توانمند و قابل است.
وی خاطرنشان کرد: به مادرانی که از دوران کودکی یا از زایمان قبلی سایه ذهنی بدی دارند یا در شیر دادن ناموفق بوده اند باید بیشتر توجه شود.
captcha