مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش برگزار شد
کد خبر: 3653945
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش برگزار شد

گروه اجتماعی: آیین آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش در مجموعه فرهنگی پروفسور حسابی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش، حمیدرضا صبا، رئیس دانشگاه تفرش، در آیین آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه با بیان این که دانشجویان با ورود به دانشگاه آماده ورود به فصل نوینی از زندگی خود می‌شوند افزود: اولین رسالت دانشجویان اهمیت قائل شدن به بحث آموزش و توجه به دیگر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  در کنار فعالیت‌های آموزشی است.
وی ادامه داد: محیط دانشگاه تفرش محیطی مناسب برای پژوهش و آموزش است که با وجود شرایط فعلی کشور و انبوه فارغ التحصیلان جویای کار، دانشجویانی که از توانمندی و قابلیت‌های علمی برخوردار هستند از شانس بیشتری برای کسب شغل برخوردار می‌شوند.
رئیس دانشگاه تفرش تصریح کرد: جامعه دانشگاهی تفرش اعم از اساتید و کارمندان محیطی آرام برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان فراهم کرده تا دانشجویان با برنامه‌ریزی لازم، حداکثر بهره‌مندی را از این محیط برای کسب قله‌های علم و فناوری داشته باشند.
حجت‌الاسلام سید مهدی قاضی زاده، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش، نیز در این مراسم با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) با تاکتیک دعا وارد میدان مبارزه علیه ظلم و استبداد شد این روش در مقایسه با دیگر تکنیک‌ها، روشی خردمندانه و جدید برای مبارزه با دشمن بود.
حجت‌الاسلام قاضی زاده گفت: رسالت دانشجویان در دوران تحصیل داشتن تحرک علمی و اعتقادی در فراگیری علوم، ایده پردازی، تفکر و تعقل به منظور کسب خروجی موفقیت آمیز از دانشگاه محل تحصیل خود است.
اسماعیل نظری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن معرفی واحدهای مختلف معاونت آموزشی گفت: گذراندن موفقیت آمیز دوران دانشجویی در حوزه آموزشی مستلزم تعامل با مدیران گروه و فراگیری آیین نامه‌های آموزشی است.
نظری با اشاره به این که دانشگاه تفرش یکی از دانشگاه‌های موفق کشور در قبولی کنکور کارشناسی ارشد است افزود: حفظ این موقعیت ممتاز دانشگاه تفرش در گرو بهتر درس خواندن دانشجویان و تلاش علمی آنان است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن معرفی تمامی واحدهای معاونت  دانشجویی و فرهنگی گفت: امروز رسالت دانشجویان جهاد علمی برای توسعه و پیشرفت کشور در منطقه و جهان است و هر گونه تلاش و تقبل زحمتی در این راه قطعاً مورد رضایت خداوند متعال است.
پخش کلیپ، موسیقی آیینی و اجرای تئاتر از مهمترین برنامه‌های جانبی این مراسم بود.
captcha