استفاده از ظرفیت روحانیان در موکب‌های اربعین
کد خبر: 3653968
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

استفاده از ظرفیت روحانیان در موکب‌های اربعین

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: استفاده از ظرفیت روحانیان در ایستگاه‌های صلواتی برای برگزاری نماز جماعت و توزیع بسته‌های فرهنگی بین زائران از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حسین افشاری فرماندار شهرستان اسدآباد امروز در ستاد اربعین حسینی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در راستای همایش پیاده‌روی زائران اربعین حسینی امسال در شهرستان اسدآباد ۵ موکب رفت و برگشت پیش‌بینی شده که در برپایی این موکب‌ها باید به بحث ایمنی توجه ویژه‌ای شود.
وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد باید آمادگی اسکان ۵ هزار زائر حسینی را داشته باشد، افزود: موکب‌های اسدآباد از ١٠ آذرماه فعالیت خود را آغاز کرده و به مدت ١٣ روز برای ارائه خدمات به زائران برپا خواهند بود.
افشاری با اشاره به اینکه روزانه ١۵٠ هزار نفر و وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده در اسدآباد از زائران اربعین حسینی پذیرایی خواهد شد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون در ایستگاه‌های صلواتی برای برگزاری نماز جماعت و توزیع بسته‌های فرهنگی بین زائران از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین گفت: با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در کنار موکب‌ها، زائران می‌توانند از صنایع‌دستی این شهرستان به عنوان سوغات بازدید و خریداری کنند.
افشاری با تأکید بر ارتقاء کیفیت موکب‌های این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته موکب‌های شهرستان اسدآباد در راستای خدمات‌رسانی به زائران دارای رتبه اول استان شد.
وی با بیان اینکه نخستین کاروان زائران اربعین حسینی امشب وارد شهرستان اسدآباد خواهد شد، گفت: این کاروان در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در بلوار ٢٢ بهمن اسدآباد اسکان داده می‌شوند.
captcha