نکوداشت مرحوم امیرحسین فردی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
کد خبر: 3654007
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

نکوداشت مرحوم امیرحسین فردی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

گروه فرهنگی: با حضور مسئولان کشوری و استانی، نکوداشت مرحوم امیرحسین فردی امروز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از ایسنا، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم با بیان اینکه بهتر است بزرگان و مفاخر ما قبل از فوت تجلیل شوند تا گمنام نمانند، افزود: امیرحسین فردی زندگی توام با رنج را از کودکی آغاز کرد.
وی با بیان اینکه امیرحسین فردی به ادبیات پایداری پرداخت کرد، افزود: فعالیت های فاخر وی باعث برانگیختن توجه مقام معظم رهبری نیز شد.
صادقی با بیان اینکه امیرحسین فردی یک هنرمند مومن و سختکوش در عرصه فعالیت‌های ادبی دوران انقلاب بود، تصریح کرد: همچنین فردی بنیان‌گذار هسته‌های جوانان هنرمند انقلابی و در شمار افرادی بود که نهال پر طراوت هنر انقلاب را در برابر دشمنان نگهداری و به شکوفایی و باروری رساندند.
حسین شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل نیز با بیان اینکه هویت هر کشوری مدیون نخبگان و مشاهیر آن است، افزود: در همین راستا هویت کشور ما نیز مدیون بزرگانی همچون امیر حسین فردی است.
وی با بیان اینکه فعالیت های مرحوم امیرحسین فردی از اولین روزهای انقلاب آغاز شد، ادامه داد: همجنین در آبان 58 به حوزه اندیشه و هنر اسلامی پیوست و ادبیات داستانی در حوزه را با همراهی جمعی از نویسندگان و هنرمندان پایه‌گذاری کرد.
شایقی تصریح کرد: مرحوم فردی پایه‌گذارترین فرد در تشکیل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن قلم ایران بود.
گفتنی است در این مراسم از پرتره مرحوم فردی رونمایی و به خانواده وی اعطا شد.
captcha