آسیب‌ اجتماعی با اقدامات فوق‌العاده در حوزه اعتیاد کاهش می‌یابد
کد خبر: 3654047
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
بختیاری:

آسیب‌ اجتماعی با اقدامات فوق‌العاده در حوزه اعتیاد کاهش می‌یابد

گروه اجتماعی: فرماندار اراک تاکید کرد: اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید در قالب برنامه‌های مدون با توجه به اسناد بالادستی و نگاه ویژه به حوزه اعتیاد حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک، در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر اراک که امروز، سه شنبه 25 مهرماه در فرمانداری برگزار شد، گفت: اعتیاد مادر آسیب‌های اجتماعی است و تا زمانی که برای رفع این معضل در کشور اقدام فوق العاده صورت نگیرد شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم.
وی گفت: اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید در قالب برنامه‌های مدون با توجه به اسناد بالادستی و با نگاه ویژه به حوزه اعتیاد حرکت کنیم به دلیل اینکه شبکه توزیع مواد مخدر هر روز در حال ساخت مواد صنعتی جدید برای به دام انداختن افراد بیشتر به چرخه اعتیاد است.
بختیاری تصریح کرد: علاوه بر اقدامات فوق العاده نیاز به حضور و مشارکت جدی سازمان‌های مردم نهاد مؤثر در این مقوله هستیم در واقع باید نقش ngoها بیش از گذشته پر رنگ شود. یکی از این سازمان‌های مردم نهاد توانمند انجمن «ان ای» استان مرکزی است که در بدو تاسیس آن 5 نفر فعالیت می‌کردند اما هم اکنون بعد از گذشت سال‌ها از تاسیس آن اعضای آن به بیش از 5 هزار نفر رسیده است.
فرماندار اراک ادامه داد: در سال‌های گذشته نگاهی که فعالان اجتماعی به معتاد داشتند با قانون کشور متفاوت بود معتاد را یک بیمار ولی در قانون کشور مجرم می‌دانستند که امروز خوشبختانه قانون به درمان معتاد تأکید دارد البته نباید این مساله فراموش شود که فردی که اقدام به فروش و توزیع مواد مخدر می‌کند چه در گذشته و چه در حال مجرم قلمداد می‌شود.
وی بیان کرد: کشور ما در خط ترانزیت توزیع مواد مخدر قرار داد به همین منظور شاهد به شهادت رسیدن و جانباز شدن عده ‌ زیادی از افراد نیروی انتظامی هستیم در واقع این شهیدان و ایثارگران مبارزه با مواد مخدر بودند که نه تنها جوانان کشور ما بلکه کلیه جوانان اروپا را از خطر اعتیاد حفظ کردند.
 بختیاری در پایان با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ایران، گفت: بعد از صحبت‌های ترامپ در کشور بیش از گذشته انسجام بین مسئولین و مردم ایجاد شد سخنرانی دکتر روحانی به کشورهای جهان نشان داده شد که عقلانیت و منطق تدبیر اصلی کشور ایران است.
captcha