آشنایی با آرمان شهدا موجب پیموده شدن مسیر آینده می‌شود
کد خبر: 3654096
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

آشنایی با آرمان شهدا موجب پیموده شدن مسیر آینده می‌شود

گروه اجتماعی: نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار کرد: دشمن امروز بحث ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را تبلیغ می‌کند، آشنایی با اهداف و آرمان شهدا کمک می‌کند که مسیر آینده را بهتر بپیماییم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر روز گذشته در همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز، اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش‌های گرامیداشت و یادواره‌ها، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، ما اینگونه مجالس را برگزار می‌کنیم تا فرهنگ زیبای ایثار و شهادت را به نسلی منتقل کنیم که نتوانسته در کنار شهیدان باشد و دوران دفاع مقدس را ندیده است.

وی با اشاره به اینکه در مراسم تشییع پیکر شهید حججی، افراد با تمام عقاید و تفکرات آمده بودند تا بگویند خانواده شهید حججی تنها نیستند و این شهید فرزند ایران است، تصریح کرد: فرزندان رشید انقلاب هشت سال جنگیدند و دفاع مقدس را با نام اسلام،اهل بیت و رهبری امام راحل مزین کرده و باعث شدند حتی یک وجب از خاک وطن را از دست ندهیم.

وی اضافه کرد: در یادواره شهدا می‌خواهیم بگوییم که ما نیاز به روحیه مقاومت، شهادت‌طلبی داریم و باید بدانیم که شهدایی مانند حججی پیام قرآنی در کار خود برای تک تک ما داشتند که ای ملت غافل نباشید زیرا ما هنوز دشمن داریم.

وی ابراز کرد: امروز آمده‌ایم بگوییم، ای دشمن دست از سر ما برداشته و با سخنان سخیف ایران را خطاب قرار ندهید.

آیت‌الله حسینی بوشهری، خاطرنشان کرد: بوش پدر ایران را تهدید کرد، افغانستان در کنار ایران قرار گرفت، بوش پسر تهدید کرد، عراق در کنار ایران قرار گرفت، اوبا تهدید کرد سوریه و یمن در کنار ایران قرار گرفت و پیش بینی کرده بود که اگر ترامپ تهدید کند یکی دیگر از کشورها نیز در کنار ایران قرار خواهد گرفت. دشمنان ما احمق آفریده شدند، این ادبیاتی نیست که با آن مردم ایران را مخاطب قرار داده و صحبت کنند!

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تشریح کرد: دشمن امروز بحث ایران‌هراسی، اسلام هراسی و شیعه‌هراسی را تبلیغ می‌کند، آشنایی با اهداف و آرمان شهدا کمک می‌کند که مسیر آینده را بهتر بپیماییم.

وی با اشاره به حضور خانواده‌ی شهید حججی در این مراسم، تاکید کرد: از قم به تبریز آمده‌ایم تا اینجا به شما خیرمقدم و تبریک بگویم، شهدا آنچه که در توان داشتند انجام دادند، اکنون وظیفه‌ی ماست که پیشوا و مقتدا را تنها نگذاریم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا و به ویژه شهید مدافع حرم محسن حججی، افزود: رهبر معظم انقلاب بر تابوت شهید حججی بوسه زدند.

captcha