اعلام نتایج بازبینی جشنواره تئاتر معلولان
کد خبر: 3654265
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان خبر داد:

اعلام نتایج بازبینی جشنواره تئاتر معلولان

گروه فرهنگی: معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان از اعلام نتایج بازبینی جشنواره تئاتر معلولان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، فرهاد میرزایی، اظهار کرد: هیئت بازخوانی پس از مطالعه و بررسی متون متقاضی و تبادل نظر پیرامون کیفیت آثار ارسالی و به فراخور شرایط قید شده در فراخوان جشنواره، نتایج بازخوانی را اعلام کرد. این در حالی است که استقبال گروه‌های هنری و معلولان از برگزاری جشنواره مذکور بسیار چشم‌گیر بوده است.
این مسئول با اشاره به این‌که سطح کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از رشد خوبی برخوردار است، ادامه داد: نمایش رویای ترک خورده ایران (مونس) به کارگردانی مینا عبادی، یک شب طولانی به کارگردانی علی الوانی و شاپرک به کارگردانی لیلا بازرگان از زنجان تایید شده است. البته طبق نظر داوران بازبین، پذیرش و نمایش رویای ترک خورده ایران (مونس) مشروط به ارائه مجوز لازم و معتبر از سوی نویسنده است.
وی افزود: پنجمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه‌ای طلوع به میزبانی استان اردبیل و به صورت مشترک بین استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان برگزار می‌شود و زمان اجرای آن 29 آبان تا 2 آذر ماه امسال است.
میرزایی با اشاره به این‌که بخش صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، مسابقه نمایش‌نامه نویسی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد ارتباطی هماهنگ، تاثیرگذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد معلول، همچنین گسترش همکاری‌های مشترک و خلاق و با توجه به نقش موثر و ارزشمند هنر نمایش پایه‌ریزی شده است.
معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: محورهای مورد تاکید جشنواره معلولان و برابر سازی فرصت‌ها، ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی‌سازی الگوهای رفتار اخلاقی، تقویت حس مسئولیت‌پذیری، تلفیق اجتماعی فرد معلول، توانمندسازی افراد دارای معلولیت و تشویق به آفرینش هنری را شامل می‌شود.
captcha