قوانین راهنمایی و رانندگی برای کتاب‌ها نیست
کد خبر: 3654267
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
رئیس پلیس راه استان زنجان:

قوانین راهنمایی و رانندگی برای کتاب‌ها نیست

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در هر شرایط جوی رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند و باید بدانند قوانین راهنمایی و رانندگی برای کتاب‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی، اظهارکرد: كشور ما يكی از كشورهای پرخطر از نظر تصادفات رانندگی است كه هر ساله هزاران نفر در جاده‌های كشور جان خود را از دست می‌دهند و بدین ترتیب خسارات جبران ناپذیری بر پیكر جامعه وارد می‌شود كه در این میان درصد قابل توجهی از موضوع را موتورسوارن و آمارهای مربوط به آنها تشكیل می‌دهد.
وی تصریح‌کرد: آنچه مهم و ضروری به نظر می رسد تلاش و اقدام عملی به منظور ارتقای سطح فرهنگ ترافیكی و ضرورت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بi طور كلی تلاش برای كاهش تصادفات رانندگی است .
این مسئول عوامل درونی و بیرونی را در بی‌توجهی مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی مؤثر دانسته و یادآورشد: عوامل درونی مانند فشارهای روحی و روانی، استرس، ضعف روحی، عدم تعادل اعصاب و درگیری‌های ذهنی به خاطر مشکلات خانوادگی و مسایل کاری، از مهم‌ترین عواملی هستند که موجب بی‌توجهی رانندگان و عابران پیاده به قواعد ترافیکی می‌شوند .
وی افزود: شاید کسی که مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌شود، از تبعات ناگوار آن که متوجه خود او، عزیزان وی و سایر افراد است، آگاه نباشد و در واقع بدون این‌که نتایج ناگوار آن را بخواهد، مرتکب چنین تخلفاتی می‌شود.
رئیس پلیس راه استان نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی، گفت: علاوه بر برخورد قانونی و جریمه‌های نقدی، آگاه‌سازی مردم نسبت به عواقب تخلفات رانندگی نیز بسیار مهم است؛ چرا که برخی از مردم  تصور می‌کنند جریمه شدن و یا زندان رفتن، بالاترین مجازات تخلفات رانندگی است؛ در حالی‌که باید بدانند گاهی نسبت جرم با مجازات، هیچ تعادلی ندارد و یک تخلف و سهل‌انگاری ساده می‌تواند منجر به مرگ افراد شود.
captcha