درخواست بی‌طرفی رهبران مسلمان کنیا در انتخابات
کد خبر: 3654268
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

درخواست بی‌طرفی رهبران مسلمان کنیا در انتخابات

گروه بین‌الملل: شورای مشاوره ملی مسلمانان کنیا بی‌طرفی علما و رهبران مسلمان در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور را خواستار شد.

درخواست بی‌طرفی رهبران مسلمان کنیا در انتخاباترایزنی فرهنگی ایران در کنیا در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: شورای مشاوره ملی مسلمانان کنیا از علما و رهبران مسلمانان این کشور درخواست کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری از هیچ‌یک از دو کاندیدای رقیب طرفداری نکنند.
 
خمیس شیواچی، دبیر این شورا اظهار کرد: زمانی رهبران اسلامی می‌توانند داوری خوبی داشته باشند که در امور سیاسی جانبداری از یک حزب و یا کاندید را نداشته باشند.
 
وی افزود: آنان باید در اینگونه موارد برای مردم الگو و نمونه باشند و طرفداری از یک جناح می‌تواند آثار سوئی در جامعه مذهبی بر جا بگذارد.
 
با توجه به ابطال انتخابات اخیر ریاست جمهوری کنیا و اعلام نارضایتی حزب مخالف، تظاهرات هر روزه به منظور انجام اصلاحات در قانون انتخابات و تغییر اعضای کمیته برگزارکننده انتخابات و تشنج‌هایی که روز به روز بر شدت آن افزوده می‌شود، رهبران مذهبی به منظور جلوگیری از تنش بیشتر سعی در حفظ آرامش و امنیت جامعه دارند.
 
رأی‌گیری مجدد برای انتخاب رئیس‌جمهور کنیا چهارم آبان‌ماه سال جاری(26 اکتبر) برگزار می‌شود./

captcha