حمایت وزارت بهداشت از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در تحقیقات پزشکی
کد خبر: 3654284
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
ملک زاده عنوان کرد:

حمایت وزارت بهداشت از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در تحقیقات پزشکی

گروه سلامت: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری کنگره سرطان از سوی جهاد دانشگاهی بر حمایت وزارت بهداشت از فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های تحقیقاتی و پزشکی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در همایش بین المللی سه گانه سرطان که صبح امروز 26 مهرماه، از سوی جهاد دانشگاهی برگزار شد با بیان اینکه تمرکز اصلی این همایش بر روی سرطان پستان است اظهار کرد: به ازای هر صد هزار نفر جمعیت 33 نفر به دلیل این سرطان فوت می‌کنند. در حالی که اگر زودتر تشخیص داده شود می‌توانند درمان شوند. به این دلیل این سرطان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت است.

وی با تاکید بر اینکه 50 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند گفت: یکی از عوامل اصلی سرطان چاقی و اضافه وزن است مطالعه نشان می‌دهد 90 درصد مردم ایران تحرک کافی ندارند. 33 درصد از کالری مصرفی در ایران کالری اضافی است. در سال 1970 سرانه مصرف کالری در ایران دو هزار بوده در حالی که این کالری در حال حاضر به 3 هزار و 100 رسیده است.

ملک زاده با تاکید بر اینکه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان از اولویت‌ اصلی وزارت بهداشت گفت: برنامه مفصلی برای سرطان در کشور آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم در آینده اکثر تحقیقات ما بر روی تشخیص سرطان تمرکز داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی اظهار کرد: وزارت بهداشت در زمینه تحقیقات و پژوهش‌ها فعال هستند حمایت می‌کند در این زمینه جهاد دانشگاهی نیز از جمله نهادهای است که کارهای خوبی را انجام می‌دهد. ما از تحقیقات آنها و فعالیت‌های که در حوزه پزشکی انجام می‌دهند حمایت می‌کنیم.

وی یاد آور شد: عمده وضعیت چاقی در کشور به ویژه در میان بانوان مشابه کشورهای پیشرفته است. در حالی که وضعیت چاقی در میان بانوان ایرانی بیشتر از بانوان آمریکایی بوده و باید تلاش کنیم این میزان کاهش پیدا کند.

captcha