رونمایی از آلبوم «سفری به دنیای تشیع»
کد خبر: 3654321
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

رونمایی از آلبوم «سفری به دنیای تشیع»

گروه بین‌الملل: آلبوم «مکاشفه و تماشا؛ سفری به دنیای تشیع» در شصت‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، رونمایی شد.

رونمایی از آلبوم «سفری به دنیای تشیع» در فرانکفورت + عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آلبوم تصویری «مکاشفه و تماشا سفری به دنیای تشیع»، 23 مهرماه با حضور سید علی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان، یورگ وینده، استاد مدرسه عالی عکاسی دوسلدورف و خانم‌ها هلن اسدیان، مسئول آلبوم‌خانه سلطنتی کاخ گلستان و ملکه شاهی، استاد فلسفه هنر دانشگاه همبولت برلین در سالن 15 بخش بین‌الملل شصت‌ونهمین دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، رونمایی شد.

هلن اسدیان در این مراسم به معرفی ویژگی‌های میراث کاخ موزه گلستان اشاره كرد و در ادامه، یورگ وینده، استاد مدرسه عالی عکاسی دوسلدورف به بیان ترکیبی از ژانرهای عکاسی معماری، گزارش خبری و پرتره این مجموعه پرداخت.

در این آلبوم، تصاویر سال 1871 میلادی به بعد از کسانی که در برج سامرا و یا در مسجد ساوه، در لباسی مانند پرچم به مناره رفته‌اند و پیام این را می‌دهند که ایران این قلمرو را  متعلق به دنیای خود یا همان تشیع می‌داند، آمده است.

همچنی در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نشست معرفی و نقد کتاب عثمانی‌ها و وهابیون از آثار منتشره به زبان آلمانی  رایزنی فرهنگی ایران طی سال گذشته با حضور احمد مبلغی، عضو خبرگان رهبری و محمد علی کاظم بیکی، استاد گروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست تخصصی به مسئله اهمیت بررسی موضوع  عثمانی‌ها و وهابیون و ضرورت شناخت این پدیده و نیز تبعات دامنه‌دار آن، اشاره شد.
 
بنابر اعلام این خبر، ایران در این نمایشگاه، همچون چند دوره قبل با غرفه‌ای ملی ناشرانی همچون نگاه، ققنوس، پیدایش، هرمس و تشکل‌ها و انجمن‌هایی مانند مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مجمع ناشران دفاع مقدس، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران و آژانس‌های ادبی را دور هم گرد آورده بود./
 
رونمایی از آلبوم «سفری به دنیای تشیع» در فرانکفورت + عکس

رونمایی از آلبوم «سفری به دنیای تشیع» در فرانکفورت + عکس

رونمایی از آلبوم «سفری به دنیای تشیع» در فرانکفورت + عکس
نشست معرفی و نقد کتاب عثمانی‌ها و وهابیون
captcha