شگفتی آیت الله سیستانی از تلاوت قاری ایرانی + صوت و عکس
کد خبر: 3654327
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

شگفتی آیت الله سیستانی از تلاوت قاری ایرانی + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن شب گذشته حسینیه بنی فاطمه تهران که هر سه‌شنبه با تدریس محمدحسین سبزعلی تشکیل می‌شود، متفاوت با دیگر هفته‌ها بود و جمعی از قاریان و اساتید قرآنی نیز در این جمع حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمدحسین سبزعلی، پیشکسوت قرآنی و قاری بین‌المللی کشورمان، شب گذشته، 25 مهرماه از ساعت 18 الی 21 در حسینیه بنی فاطمه واقع در خیابان امیرکبیر، قبل از چهار راه سرچشمه با حضور اساتید، قاریان بین‌‌المللی و قرآن‌آموزان از سنین مختلف و از نقاط مختلف تهران برگزار شد.

از سفر با کامیون برنج 10 چرخ تا دیدار با آیت الله سیستانی+صوت وعکس

سبزعلی در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به اساتید و قاریان بین‌المللی، یادی از حاج بیوک اصل محمدی کرد و گفت: مرحوم حاج بیوک، یکی از بزرگترین قاریان و مدرسین قرآن کشور بودند. همچنین احد اصل محمدی، فرزند ایشان نیز هم‌اکنون در جلسه حضور دارند. عزیزان بدانند که هم اکنون، احد اصل محمدی، مدیریت دارتحفیظ القرآن الکریم خیابان ایران را برعهده دارند و کسانی که خواستار کلاس‌های مختلف قرآنی هستند به این موسسه رجوع کنند.

در ادامه این جلسه جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه به سرپرستی حجت‌الاسلام رمضانی، حافظ کل قرآن کریم به جمع‌خوانی آیاتی از سوره مبارکه آل عمران به تقلید از مرحوم اللیثی پرداختند.

 سبزعلی پس از جمع‌خوانی این طلاب گفت: یکی از آرزوهای من اینست که روحانی‌ها و ائمه جماعات، قرائت حمد و سوره‌شان صحیح باشد.

سبزعلی در ادامه از یکی از شاگردان خود درخواست تلاوت کرد که وی از تلاوت به خاطر موتورسواری و نامناسب بودن صدایش و قرار گرفتن در معرض باد شدید امتناع کرد. سبزعلی با شنیدن این موضوع، خاطره‌ای از تلاوت خود در شرایط سخت را ذکر کرد و گفت: 30 سال پیش بنده و استاد رضائیان به رشت دعوت شدیم. مردم شهر از تلاوتمان استقبال زیادی کردند. پس از تلاوت خواستیم برگردیم که گفتند الان وسیله نداریم و فردا صبح بازگردید. صبح شد و باز هم گفتند وسیله‌ای نیست و فقط یک کامیون 10 چرخ هست که بار برنج زده است و به تهران می‌رود. ما هم گفتیم مشکلی نیست و نشستیم پشت کامیون و به تهران رسیدیم.

از سفر با کامیون برنج 10 چرخ تا دیدار با آیت الله سیستانی+صوت وعکس

سبزعلی در ادامه با حضور عباس امام‌جمعه، قاری بین‌المللی، ضمن خیر مقدم به وی گفت: بنده و استاد امام‌جمعه از طفولیت با همدیگر بودیم. خلاصه کلام، این استاد عمرشان را در راه قرآن گذراندند. بزرگترین مسابقه قرآن دنیا در مالزی برگزار می‌شود که بیش از 60 سال قدمت دارد و عباس امام جمعه در مسابقات مالزی عنوان اول را کسب کرده است.

سبزعلی در ادامه، اشاره‌ای به تلاوت‌های امام‌جمعه و اذان تازه منتشر شده این قاری بین‌المللی کرد و گفت: من در یک برنامه‌ای اذان گفتم، یک آقایی آمد جلو و گفت شما چقدر شبیه آقای سبزعلی، اذان می‌گویید. متاسفانه، صدا و سیما چهره قاریان و موذنان را نشان نمی‌دهد و مردم نمی‌شناسند، اما در مقابل جوانان بیوگرافی تمام فوتبالیست‌ها و ... را حفظ هستند.

حسن ختام این جلسه، تلاوت وحید نظریان، قاری ممتاز کشورمان بود که به تلاوت آیاتی از سوره‌های آل عمران و سوره حاقه پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

از سفر با کامیون برنج 10 چرخ تا دیدار با آیت الله سیستانی+صوت وعکس

در پایان جلسه، حاضران در جلسه همراه با محمدحسین سبزعلی، حمد و سوره را همخوانی کردند و این قاری بین‌المللی، دعای آخر جلسه را قرائت کرد. سبزعلی با رسیدن به دعای «اللهم الرزقنا زیارة الحسین(ع)» به خاطره سفر کربلای خود همراه با عباس امام جمعه و احد اصل محمدی اشاره کرد و گفت: من 10ساله بودم و پدرم یک ماشین فولکس خریداری می‌کرد. صاحب فولکس به پدرم گفت ما با این ماشین تا کربلا رفتیم و آمدیم و یک پیچش هم شل نشده است. وقتی معامله انجام شد، رفتم چهار تا چرخ ماشین را بوسیدم با این نیت که این ماشین کربلا رفته ولی من نرفتم. 40 سال از این جریان گذشت تا اینکه یک بنده خدایی من و امام‌جمعه و احد اصل محمدی  را به کربلا برد. در این سفر امام حسین(ع) حسابی ما را طلبید و هر روز غذاهای حضرتی و... . در این سفر با آیت الله سیستانی دیداری داشتیم که بنده تلاوت کردم و این مرجع عالیقدر گفتند شما حتم دارید ایرانی هستید؟

در پایان جلسه همه حاضران میهمان سفره اطعام قرآن کریم شدند.

در ادامه تلاوت وحید نظریان و همخوانی طلاب ارائه می‌شود.

وحید نظریان

کد

دریافت

همخوانی

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha