تاکید استاندار قم بر ضرورت تداوم سياست حمايت از نيازمندان واقعي در كميته امداد
کد خبر: 3654339
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

تاکید استاندار قم بر ضرورت تداوم سياست حمايت از نيازمندان واقعي در كميته امداد

گروه اجتماعی: استاندار قم با اشاره به توفيقات كميته امداد امام خميني(ره) استان قم در زمينه شناسايي و حمايت از نيازمندان واقعي و كاهش تعداد مددجويان گفت: اين سياست بايد در مسير مناسب خود استمرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، سيد مهدي صادقي روز چهارشنبه 26 مهر در ديدار مديركل و معاونين كميته امداد امام خميني(ره) استان قم طي سخناني با اشاره به اهميت كار در نهاد مقدس كميته امداد اظهار كرد: خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه و تلاش در زمینه رفع مشکلات آنها از ارزش و فضيلت بالايي برخوردار مي باشد.
وي با تقدير از زحمات كميته امداد در محروميت زدايي و كمك به ريشه كني فقر تصريح كرد: كارهاي بزرگ و اقدامات چند سال اخير كميته امداد استان قم، در خور توجه و شايسته تقدير است.
استاندار قم با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در زمينه شناسايي و حمايت از نيازمندان واقعي و حركت در مسير كاهش تعداد مددجويان تحت حمايت كميته امداد خاطرنشان كرد: تداوم اين سياست گذاري صحيح مي تواند در جهت رفع فقر و عافيت طلبي در جامعه مؤثر باشد.
صادقي همچنين با اشاره به سرانه بالاي مشاركت مردم قم در كمك به نيازمندان گفت: پشتوانه مردمي كميته امداد، خدمات اين نهاد را تسهيل كرده است.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان قم نيز در ابتداي اين ديدار ضمن تقدير و تشكر از حمايت ها و عنايت ويژه استاندار به كميته امداد اظهار كرد: تمام تلاش و همت ما در اين نهاد، رسيدگي به مشكلات نيازمندان و مقابله با پديده فقر است.
اكبر ميرشكار با اشاره به آمار رسمي خدمات گيرندگان از اين نهاد در قم خاطرنشان كرد: تعداد 15 هزار و 820 خانوار به عنوان مستمري بگير تحت حمايت كميته امداد استان قم مي باشند. ضمن اين كه 3 هزار و 700 خانوار نيز به صورت موردي كمك دريافت مي كنند.
وي توانمند سازي و كاهش آمار مددجويان تحت پوشش را از سياست هاي مهم كميته امداد استان قم در دو سال اخير عنوان و تصريح كرد: از شهريور سال گذشته تا شهريور امسال 7 درصد كاهش تعداد مددجويان را داشته ايم.
captcha