واگذاری ۱۵۷ خودرو به مددجویان کردستانی
کد خبر: 3654342
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

واگذاری ۱۵۷ خودرو به مددجویان کردستانی

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: امسال ۱۵۷ دستگاه خودرو نیسان زامیاد در قالب طرح اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد کردستان، فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه یکی از تفاهم‌نامه‌های همکاری این نهاد که به‌صورت طرح کشوری در سال جاری با شرکت سایپا انجام‌شده است، خرید خودرو نیسان زامیاد است، عنوان کرد: این کار با اولویت تحویل خودرو سایپا به مددجویان روستایی تحت حمایت کمیته امداد در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه بین کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید و شرکت سایپا و باهدف اشتغال‌زایی مددجویان انجام‌شده است.

وی افزود: تا پایان شهریورماه امسال در قالب این تفاهم‌نامه، ۸۱ نفر تسهیلات خرید وانت دریافت کرده‌اند که شامل تخفیف هفت درصدی قیمت زامیاد نیز شده است و بر اساس تفاهم‌نامه با سهل‌ترین ضمانت تسهیلات به مددجویان متقاضی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

جهان‌بین با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه سهم خرید نیسان زامیاد برای مددجویان کمیته امداد استان کردستان ۱۵۷ دستگاه تعیین‌شده، اعلام کرد: کمیته امداد کردستان تاکنون ۲۲۶ نفر از مددجویان متقاضی را شناسایی و معرفی کرده است.

وی در مورد قیمت هر دستگاه نیسان زامیاد گفت: قیمت هر دستگاه زامیاد برای مددجویان متقاضی بستگی به مدل زامیاد نسبت به قیمت روز، از یک‌میلیون تا دو میلیون تومان تخفیف داده می‌شود و متقاضیان هم از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان کردستان بهره‌مند می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که در دو ماه آینده بیش از سهمیه استان کردستان خودروی نیسان برای مددجویان کمیته امداد جذب کنیم.

وی با اشاره به دیگر تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد: سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد مشاغل جدید و دانش‌بنیان استفاده کنیم.

جهان‌بین یادآور شد: بر این اساس در قالب مشاغل دانش‌بنیان و تفاهم‌نامه صورت گرفته طرح‌های پایلوت درزمینه پرورش گیاهان دارویی و تولید سرکه در شهرستان‌های دیواندره، دهگلان و سروآباد اجراشده است.

captcha