همکاری بیش از ۲۳۰ هزار نیکوکار یزدی با کمیته امداد
کد خبر: 3654384
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

همکاری بیش از ۲۳۰ هزار نیکوکار یزدی با کمیته امداد

گروه جامعه: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان یزد گفت: بیش از ۲۳۰ هزار نیکوکار یزدی در طرح‌های مختلف مشارکت‌های مردمی با این نهاد همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد به نقل از کمیته امداد، غلامرضا مشعلچی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه ۱۷۳ هزار و ۲۰۹ صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان نصب و توزیع‌ شده است اظهار کرد: مردم نیکوکار استان یزد در شش‌ماهه نخست سال جاری سه میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان صدقه دادند.
وی با اشاره به رشد سه‌ درصدی پرداخت صدقه در شش‌ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵، گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده مردم برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های محرومان در سرفصل‌های مختلف ازجمله تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند هزینه می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه سال گذشته ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیران به محرومان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک شد، یادآور شد: بیش از ۲۳۰ هزار نیکوکار یزدی در طرح‌های مختلف مشارکت‌های مردمی ازجمله صدقات، زکات، طرح رضوان (کمک به ساخت منازل مددجویی)، طرح اکرام ایتام، محسنین (حمایت از نیازمند غیر یتیم)، اطعام، کوثر (تأمین جهیزیه)، شفا (کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه با این نهاد همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به رویکرد حوزه توسعه مشارکت‌ها در بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی دریافت وجوه خیران گفت: برای تسهیل در پرداخت‌های نیکوکاران در حساب‌های بانک ملت، امکان پرداخت وجوه حامیان با شناسه از طریق موبایل توسط بانک ملت با عنوان اپلیکیشن موبایلی سکه فراهم‌شده است، اپلیکیشن سکه از سایت بازار cafebazaar.ir و همچنین زیر پورتال اختصاصیSekeh.behpardakht.com  قابل دریافت بوده و توضیحات کامل نیز در مورد آن ارائه‌شده است.
مشعلچی افزود: پرداخت وجوه از طریق کد ussd  تلفن همراه #۰۳۵*۸۸۷۷*، ارسال عدد یک به شماره ۱۰۰۰۱۸۱۱، پرداخت از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتیwww.emdad.ir/ostanha/yzd  برای سهولت در پرداخت در نظر گرفته‌ شده است.
یادآور می شود سال گذشته هفت میلیارد و ۵۴ میلیون تومان صدقه از سوی مردم نیکوکار استان به کمیته امداد پرداخت شد.
captcha