برخی از مسئولان استان دغدغه قرآنی ندارند
کد خبر: 3654408
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مسائل جامعه قرآنی استان قزوین زیر ذره‌بین ایکنا/10

برخی از مسئولان استان دغدغه قرآنی ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینة‌الرسول‌(ص) گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه قرآنی در استان قزوین این است که برخی از مسئولان دغدغه قرآنی ندارند.

سلیمان بهاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی ایران‌(ایکنا) از قزوین، با اشاره به مشکلات جامعه قرآنی استان قزوین اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در استان قزوین فعالان قرآنی زیادی فعالیت می‌کنند ما در قزوین یک دارالقرآن مناسب نداریم که به‌صورت تخصصی به امر قرآن می‌پردازد.

وی افزود: در استان زنجان یک دارالقرآن وجود دارد که جوانان و نوجوانان به‌راحتی در این محیط‌های معنوی حاضر می‌شوند و از مزایای قرآنی بهره می‌برند، اما در استان قزوین چنین چیزی وجود ندارد مثلاً موسسه ما که در حوزه جوانان و نوجوانان فعالیت می‌کنیم در یک زیرزمین مستقر که فضای بسیار نامطبوعی دارد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینة‌الرسول‌(ص) بیان کرد: خیرین باید در زمینه قرآن ورود پیدا کنند و افرادی را که دارند به‌صورت جدی در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند را مورد حمایت قرار دهند، نبود حامی مالی یکی دیگر از مشکلات اساسی جامعه قرآنی قزوین است.

وی افزود: در حال حاضر اغلب مسئولان استان به‌ویژه مسئولان فرهنگی دغدغهٔ قرآنی ندارند و نبود بودجه را بهانه می‌کنند، یک مسئول ممکن است پول و بودجه نداشته باشد ولی می‌تواند کمک کند، برای مثال اوقاف چه‌ کاری برای تربیت قرآنی در جامعه می‌کند.

بهاری یادآور شد: اداره اوقاف صرفاً به برگزاری مسابقات قرآنی بسنده می‌کند و کارهای نمادین انجام می‌دهند، مسئولین باید اهمیت ویژه‌ای به تربیت جامعه قرآنی بدهند و در این میان از افرادی که آموزش دیدند و دارای تجربه هستند حمایت کنند.

وی خواستار حمایت مسئولان از قاریان و فعالان قرآنی شد و گفت: امام‌جمعه قزوین با قاریان ارتباط کمی دارد و صرفاً جلسات تفسیر برگزار می‌کند این در حالی است که ما انتظار داریم دیدارها و جلسات امام‌جمعه نیز با فعالان قرآنی افزایش پیدا کند چراکه مایه دلگرمی است.

بهاری بیان کرد: من خودم دارای دغدغه قرآنی هستم و کار قرآنی انجام می‌دهم، درواقع استعدادیابی انجام می‌دهم و نوجوانان را تربیت می‌کنم که 90 درصد خروجی داشته است، دغدغه خیلی مهم است و از آسیب‌ها جلوگیری می‌کرد.

captcha