آذربایجان غربی از استان های موفق در عرصه خیرین سلامت است
کد خبر: 3654515
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور:

آذربایجان غربی از استان های موفق در عرصه خیرین سلامت است

گروه اجتماعی: دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: احداث بیمارسان خیریه امید ارومیه به عنوان یکی از نمودهای حصور خیرین در عرصه سلامت آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی امروز ۲۶ مهر حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اظهار کرد: اولین جرقه خیرین سلامت در کشور در دولت هشتم زده شده و تا کنون در سطح کشور ۵ هزار میلیارد تومان توسط خیرین عرصه سلامت مک رسانی شده است.

شهریاری با اشاره لزوم مشارکت عمومی برای ارتقاء شاخص های سلامت در کشور بیان کرد: باید از وجود جوانان و همچنین ازتوان بانوان به عنوان نیروی محرک جهت کمک در پروژه های بخش خیرین سلامت استفاده شایسته شود.

وی در خصوص مشکلات مرز نشینی در آذربایجان غربی تصریح کرد: به خاطر کم توجهی به مرزهای استان، نتوانسته ایم از ظرفیت مرزهای استان استفاده کنیم درحالیکه باید از مرزها بعنوان یک مزیت در نظر بگیریم.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور هدف از این سفر را دیدار با خیرین سلامت استان، دیدن مشکلات و تلاش برای بهبود وضعیت استان دانسه و تصریح کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های موفق در عرصه خیرین سلامت کشور است.

وی در ادامه گفت: بنیاد برکت حرکات خیرخواهانه خوبی در کشور صورت داده و برای توجه این بنیاد به آذربایجان غربی تلاش کرده و همچنین برای جذب خیرین  و کمک به حوزه سلامت استان، همایشی در آینده برگزار خواهد شد.

شهریاری با تاکید بر اینکه در هیچ کشوری نتوانسته اند از پس هزینه های بهداشت بربیایند اظهار کرد: متاسفانه با واگذاری واحدهای بهداشتی به بخش خصوصی، هزینه‌های مردم افزایش می یابد و این مهم توجه ویژه مسیولان را طلب می کند.

 

captcha