بودجه نداریم؛ بهانه‌ای برای کم‌لطفی به قرآن‌آموزان خمین
کد خبر: 3654518
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

بودجه نداریم؛ بهانه‌ای برای کم‌لطفی به قرآن‌آموزان خمین

گروه فعالیت‌های قرآنی: جوان برتر خمین در حوزه قرآن با بیان اینکه کم‌لطفی متولیان قرآنی نسبت به وضعیت خمین جای تأسف دارد، گفت: متولیان حتی از اینکه برای آموزش، از بیرون از خمین استاد دعوت کنند دریغ می‌کنند متأسفانه اولین جوابی که به درخواست حمایت داده می‌شود نبود اعتبار مالی است.

بهرام جهانشاهی، نفر دوم مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی و جوان برتر خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه کم لطفی متولیان قرآنی نسبت به وضعیت قرآنی خمین جای تأسف دارد گفت: بنده در مرحله استانی مسابقات اوقاف رتبه دوم حفظ 10 جزء را کسب کردم پس اینکه گفته شود نمایندگان خمین در مسابقات رتبه نمی‌آورند درست نیست.
حافظ 24 قرآن کریم ادامه داد: بعد از پایان مسابقات باید نقاط ضعف نماینده شهرستان برطرف شود اما متولیان مسابقات هیچ پیگیری در این زمینه ندارند حتی از اینکه برای آموزش، از بیرون از خمین استاد دعوت کنند دریغ می‌کنند حضور استاد ملی وقف و ابتدا در خمین نیاز به حمایت مالی اوقاف دارد. 
جهانشاهی در ادامه گفت: قرآن آموزان از ضعف فعلی جامعه قرآنی آگاهی دارند و اغلب با هزینه شخصی در کلاس‌ها شرکت می‌کنند متأسفانه اولین جوابی که به درخواست حمایت داده می‌شود نبود اعتبار مالی است.
جوان برتر خمین در فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: عمده ضعف حافظان و قاریان شهرستان در تجوید و صوت و لحن است به این دلیل که خمین در این زمینه استاد برجسته و ملی ندارد.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن اوقاف خمین در بیت امام راحل افزود: قرآن آموزان تأکید داشتند این مسابقات به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه مکان، در یکی از مساجد شهر برگزار شود و این هزینه، صرف به کارگیری استاد شود اما نتیجه‌ای به همراه نداشت.
حافظ 24جزء قرآن کریم خاطر نشان کرد: نزدیک سه سال است که جوایز برگزیدگان مسابقات تغییر نکرده است و علت را که جویا می‌شویم نبود بودجه را مطرح می‌کنند، آیا واقعاً همین طور است؟
 وی اظهار کرد: بنده قبل از قبولی در دانشگاه 20جزء  قرآن را حفظ و نزدیک به دوسال پس از پایان تحصیلات به طور مجدد حفظ را آغاز کردم. حفظ قرآن را از شش سال گذشته با راهنمایی یکی از دوستانم در قالب طرح سه ساله  و آموزش حمید رضایی از اساتید اراک در مؤسسه فجر خمین آغاز کردم.
captcha