ریشه مشكلات جامعه در دور شدن زنان از خانواده است/ پیشنهاد كاهش 50 درصدی ساعت كار زنان متأهل
کد خبر: 3654524
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
ایمانیه:

ریشه مشكلات جامعه در دور شدن زنان از خانواده است/ پیشنهاد كاهش 50 درصدی ساعت كار زنان متأهل

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه ریشه مشكلات جامعه را باید در دور شدن زنان از خانواده جست‌وجو كرد، پیشنهاد كاهش 50 درصدی ساعت كار زنان متأهل شاغل در دستگاه‌های دولتی را داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 26 مهر در حاشیه ششمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان، در جمع خبرنگاران با بیان اینكه ریشه مشكلات جامعه را باید در دور شدن زنان از خانواده جست‌وجو و برای حل این مشكل راهكارهایی تدبیر و اجرا كرد، گفت: یكی از راهكارهای قابل اجرا، تدوین و اجرای طرح كاهش ساعت كار زنان كارمند است.

وی پیشنهاد داد كه بر اساس طرحی، زمینه كاهش 50 درصدی ساعت كار زنان متاهل شاغل در دستگاه‌های دولتی را با حفظ حقوق و مزایای كامل آنان، اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه با اجرای این طرح زنان این امكان را پیدا می‌كنند كه 50 درصد از وقتشان را كه به كار در اداره‌ها تخصیص داشت، به خانواده اختصاص دهند.

ایمانیه با تاكید براینكه طرح كاهش 50 درصدی ساعت كار كارمندان زن را باید به عنوان یك ماموریت از نظام تلقی كنیم، گفت: در صورت موافقت از سوی تصمیم‌سازان، علوم پزشكی شیراز آمادگی دارد كه پیشتاز اجرای این طرح باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین پیشنهاد داد كه پزشكان خانواده و مراقبان سلامت به عنوان محور آموزش سلامت به خانواده‌ها در نظر گرفته شوند.

captcha