برگزاری نخستین همایش «نغمه سرایان آئینی اهل سنت» در سنندج
کد خبر: 3654625
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

برگزاری نخستین همایش «نغمه سرایان آئینی اهل سنت» در سنندج

گروه فرهنگی: نخستین همایش «نغمه سرایان آئینی اهل سنت» که در راستای گرامیداشت شعر آیینی و ایام محرم دیشب،26 مهرماه در سالن همایش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام علیرضا باباشاهی ، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان در نخستین همایش آیینی که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: تأثیر شعر آئینی در عمق وجود مخاطب بسیار عمیق و ماندگار است.

وی با بیان اینکه شعرهای معنوی و مذهبی تأثیرگذاری زیادی بر روح و روان مخاطب دارد، افزود: این همایش در راستای گرامیداشت شعر آیینی و به مناسبت ایام ماه محرم برگزار شده است.

 حجت‌الاسلام باباشاهی با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم زمانی که نازل می شد عده‌ای فکر می‌کردند که سحر و جادو است و عده‌ای آنرا شعر فرض می کردند، بیان کرد: انسان ها کلام را به مقدار اثرگذاری و اثرپذیری که در عمق وجود مخاطب  گذاشته تقسیم‌بندی کرده اند.

 وی اعلام کرد: هنگامی که در صدر اسلام وقتی آیات نورانی قرآن توسط پیامبر (ص) نازل  می شد، خیلی زیاد روی مردم تأثیر می‌گذاشت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه آیات الهی تاثیر بیشتری بر همه مخاطبان داشت، اعلام کرد: در قرون اولیه اسلام به دلیل اینکه عمده فکر و انرژی مسلمانان به قرآن معطوف بود کسی کمتر طرف شعر می رفت.

وی ادامه داد: بزرگان دین اسلام شعر را ترویج و شاعران را دعوت کردند تا تشویق و حمایت شوند و شعر مورد توجه بزرگان دینی  ما در طول تاریخ بوده است.

حجت‌الاسلام باباشاهی در پایان یادآور شد: ملت ما پرچمدار آزادی و آزادگی و مبارزه با ظلم است و در جهان هیچ حکومتی نیست که شعار او مبارزه با ظلم باشد.

captcha