توسعه رشته‌های کاردانی در اولویت دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
کد خبر: 3654632
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

توسعه رشته‌های کاردانی در اولویت دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

گروه جامعه: رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: توسعه رشته‌های کاردانی در اولویت این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، ناصر شمس، رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور شب گذشته 26 مهرماه در همایش تجلیل از خیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد اظهار کرد: برای مشارکت مردمی باید اعتماد مردم و همچنین خیران جلب شود و بدون کمک خیران نمی‌ توان مشکلات دانشگاه را حل کرد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به توسعه رشته های کاردانی گفت: رشته‌های جدید در این دانشگاه باید متناسب با نیاز هر منطقه ایجاد شود.
وی ادامه داد: برای رفع مشکل بیکاری و رسیدن به 50 درصد دانشجویان مهارتی طبق برنامه ششم توسعه نیازمند فعالیت 7 هزار هنرستان در کشور هستیم که رایزنی هایی با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.
شمس گفت: در حال حاضر حدود 50 هزار فارغ‌التحصیل مقطع دکترا بیکار هستند در حالی‌ که آمار بیکاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار پایین است.
وی از تقویت روابط بین الملل دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای خبر داد و تصریح کرد: در این دانشگاه ظرفیت های بسیاری وجود دارد که باید با جذب دانشجویان خارجی در معرفی این دانشگاه و رشته های آن گام برداریم.
یادآور می‌شود تجلیل از خیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، تجلیل از فرمانداری تفت و خاتم به دلیل همکاری در احداث فضاها و کارگاه های این دانشگاه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
captcha