سخنان ترامپ انزوای آمریکا را در صحنه سیاسی به دنبال دارد
کد خبر: 3654639
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
آرین‌منش:

سخنان ترامپ انزوای آمریکا را در صحنه سیاسی به دنبال دارد

گروه سیاست و اقتصاد: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: سخنان ترامپ نه تنها خواسته‌ آمریکا در جهت لغو برجام را محقق نمی‌کند، بلکه این امر انزوای آمریکا را در صحنه سیاسی به دنبال دارد.

محمدجواد آرین‌منش، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی با در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن محکوم کردن صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیرش، اظهار کرد: سخنان ترامپ نمی‌تواند خواسته‌های آمریکا را در جهت لغو برجام محقق کند آن هم بدان جهت که قرارداد چند جانبه است و همه طرف‌های متعهد باید به تعهدات خود عمل کنند که همه کشورها به جز آمریکا به آن عمل می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه سخنان ترامپ نه تنها خواسته‌ آمریکا در جهت لغو برجام را محقق نمی‌کند، بلکه این امر انزوای آمریکا را در صحنه سیاسی به دنبال دارد و این انحصارطلبی‌، سلطه‌طلبی‌ و عدم پایبندی به برجام به حیثیت آمریکا صدمات جبران‌ناپذیری خواهد زد.
آمریکا؛ غیرقابل اعتماد است
نماینده مردم مشهد در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنان ترامپ تأییدکننده‌ بیانات رهبری معظم مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست که نه تنها مردم ایران بلکه مردم کشورهای دیگر نیز دریافتند که آمریکا غیرقابل اعتماد است.
نایب رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر‌ بی‌آبرویی و بی‌اعتباری آمریکا، سخنان ترامپ نشان از بی‌اخلاقی و عدم آگاهی سیاسی، جغرافیایی و تاریخی وی است.
آثار سخنان ترامپ، افزایش وحدت و یکپارچگی ملی در درون کشور
آرین‌منش با اشاره به بازتاب سخنان ترامپ در کشور، تصریح کرد: آثار بازخورد این سخنان در کشورمان وحدت و سیاست ملی است که همه سلایق اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا یکپارچه موضع واحد در برابر سخنان ترامپ گرفتند و این امر وحدت و انسجام ملی را به ارمغان آورد که این نشان‌دهنده وحدت ملی مردم ماست.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: نکته دیگر در ضرورت توجه به این سخنان این است که ملت، سپاه، ارتش، نیروهای مسلح و عوامل دفاعی باید در برابر توطئه‌های دفاعی آمریکا آمادگی داشته باشند و بدانند که ما همواره نیازمند تقویت‌ نیروی دفاعی خود هستیم.
نماینده مردم مشهد در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سخنان ترامپ علیه سپاه نه تنها باعث تضعیف سپاه نشد، بلکه محبوبیت سپاه را در برابر مردم افزایش داد و مردم آمادگی خود را در برابر حمایت از سپاه اعلام کردند.
آرین‌منش در پایان از پاسخگویی قاطع رئیس جمهور کشورمان در برابر سخنان ترامپ تمجید کرد و اضافه کرد: صلابت و منطق در پاسخگویی به سخنان ترامپ از طرف رئیس جمهور که بلافاصله و بدون درنگ بود، قابل تحسین است چرا که این نشان از بینش، صلابت، اقتدار و اعتماد به نفس وی بود و همراهی و هماهنگی بین رهبری و ملت یک بار دیگر به نمایش گذاشته شد.
captcha