سازمان‌های حقوقی بحرین خواستار بازدید از زندان‌های این کشور شدند
کد خبر: 3654712
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

سازمان‌های حقوقی بحرین خواستار بازدید از زندان‌های این کشور شدند

گروه بین‌الملل: سازمان‌های حقوقی بحرین خواستار بازدید صلیب سرخ جهانی و گزارشگران سازمان ملل متحد از زندان‌های این کشور شدند.

سازمان‌های حقوقی بحرین خواستار کمک بازدید از زندان‌های این کشور شدندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری اللؤلؤة، سازمان‌های حقوقی بحرین با صدور بیانیه‌ای از صلیب سرخ جهانی و گزارشگران سازمان ملل متحد خواستند برای پایان دادن به وضعیت بد زندانیان بحرینی، هر چه زودتر از زندان‌های این کشور بازدید کنند.
در این بیانیه همچنین از کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحدخواسته شده است به منظور اطلاع از وضعیت حقیقی زندان‌های بحرین با پافشاری جدی، اجازه بازدید غیر مشروط از همه مکان‌های بازداشت و گفت و گو با زندانیان را اخذ نمایند.
سازمان‌های حقوقی بحرین همچنین ضمن درخواست از حکومت این کشور به منظور احترام به توافقنامه‌های بین‌المللی که مهم‌ترین آنها مبارزه با شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و رعایت حقوق آنان است، از جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواستند با فشار به مقامات بحرینی خواستار پایان دادن به جنایات علیه زندانیان و آزادی همه زندانیان سیاسی شوند.
در ادامه این بیانیه آمده است: آمار مستند ارائه شده حاکی از آن است که تعداد زندانیان بحرین هم اکنون به بیش از  4000 نفر می رسد که 12 تن از آنها زن هستند.
در این بیانیه به بیش از 12 هزار مورد بازداشت خودسرانه از سال 2011  شامل 330  زن و 968 مورد کودک که از سه تن از کودکان را دختران تشکیل داده‌اند و همچنین شکنجه و بدرفتاری با 4000 تن از شهروندان اشاره شده است.
در ادامه آمده است: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که شمار زندانیان در هر زندان بیش از 50 درصد از ظرفیت آن زندان است و  زندانیان در معرض بازرسی‌های تحقیر آمیز، مصادره اموال شخصی و محروم شدن از حقوق خود قرار دارند.
یاد آور می شود: زندانیان سیاسی بحرین ماه گذشته با اعتصاب غذا خواستار بهبود وضعیت خود در بازداشتگاه‌ها شدند.
توقف شکنجه و بدرفتاری، وجود امکانات پزشکی لازم، گشایش مسجد برای نماز و برگزاری مراسم‌های دینی، ایجاد اتاق‌های انتظار برای ملاقات با خانواده‌ها و برداشتن موانع، بهبود وضعیت وعده‌های غذایی، از جمله خواسته‌های زندانیان اعتصاب کننده غذابود.

captcha