سیدمصطفی خمینی امید آینده اسلام بود/ مرگ بر آمریکا شعاری کاملا اخلاقی است
کد خبر: 3654728
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
حجت‌الاسلام سید علی خمینی:

سیدمصطفی خمینی امید آینده اسلام بود/ مرگ بر آمریکا شعاری کاملا اخلاقی است

گروه سیاسی: یادگار گرامی حضرت امام(ره) به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت حاج اقا مصطفی خمینی گفت: حقیقتا ما شخصیتی را از دست دادیم که امید آینده اسلام بود و در مواجهه با این مصیبت نیز امام(ره) هیچ تزلزلی از خودشان نشان ندادند، در حالی که دشمنان نهضت منتظر بودند روحیه امام(ره) تضعیف شده و شکسته شود تا نهضت شکست بخورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی گفت: وقتی خبر شهادت حاج آقا مصطفی به امام می‌رسد، دولت عراق می‌خواهد کالبدشکافی کند اما امام مخالفت کردند و فرمودند سریع در کربلا مراسم‌‌های مربوطه را انجام دهید و ایشان را در نجف به خاک بسپارید.
وی ادامه داد: یکی از ادله امام(ره) برای عدم کالبدشکافی این بود که اگر قرار شود دولت عراق به این پرونده ورود کند به بیت امام(ره) رفت و آمد خواهد کرد و به بهانه تحقیق شاید برخی اعضای بیت امام(ره) را دستگیر کند.
سید علی خمینی با اشاره به جایگاه علمی جاح آقا مصطفی خمینی گفت: امام (ره) در مورد ایشان فرمودند که مصطفی امید آینده اسلام بود و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مصطفی امید آینده ما و خمینی آینده ایران بود. ایشان با اینکه شاید بیش از چهل و چند سال عمر نکردند اما 50 جلد کتاب در تخصصی‌ترین علوم حوزوی، مانند فقه، فلسفه و تفسیر به به رشته تحریر درآوردند لذا بیهوده نبود که امام(ره) اینگونه درباره ایشان صحبت کرد. حقیقتا ما شخصیتی را از دست دادیم که امید آینده اسلام بود. در مواجهه با این مصیبت نیز امام(ره) هیچ تزلزلی از خودشان نشان ندادند در حالی که دشمنان نهضت، منتظر بودند روحیه امام(ره) تضعیف و شکسته شود تا نهضت شکست بخورد ولی امام(ره) در هیچ یک از مراسم‌های مربوط به حاج آقا مصطفی گریه نکردند.
یادگار گرامی امام(ره) ابراز کرد: در واقع اگر تزلزلی در امام ایجاد می‌شد شاید بر روند انقلاب تأثیر می‌گذاشت و لذا امام(ره) نگذاشت که دشمنان شاد شوند. امام(ره) حقیقتا شخصیتی بزرگ بود و بهترین تعبیر در مورد شخصیت امام(ره) را رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های چند سال پیش مراسم سالگرد امام(ره) بیان کردند و فرمودند که به ما می‌گویند در مورد امام(ره) اغراق کردید، ما اغراق نکردیم بلکه تنها بخشی از واقعیت را گفتیم.                                  
وی سپس به تعبیر امام(ره) در شهادت حاج آقا مصطفی مبنی بر اینکه شهادت ایشان از الطاف خفیه الهی بود، گفت:  لطف خفیه یعنی لطفی که آشکار نیست و ظاهرش مصیبت است اما باطنش سعادت و خیر است. مومن چون عالم را محضر خدا می‌داند لذا هر مصیبتی به او وارد شود آن را مصلحت الهی می‌داند.
حجت‌الاسلام سید علی خمینی عنوان کرد: برد ـ برد حقیقی زندگی مؤمنانه است و این را در طول زندگی امام(ره) مشاهده کردیم. مگر ملت ما تحریم‌ها و فشارها را ندید اما نتیجه‌اش این شد که پس از قریب 40 سال از پیروزی انقلاب، نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر و مستحکم‌تر و در عرصه بین‌المللی پرنفوذتر از همیشه در حال گام برداشتن است.
وی تأکید کرد: ما در این سال‌ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کردیم و اینکه امام(ره) و رهبری انقلاب فرمودند جنگ و تحریم نعمت است نه به این معناست که ما جنگ و تحریم را دوست داریم بلکه معنایش این است که ما می‌توانیم از تهدیدات دشمنان فرصت بسازیم و شیرین‌ترین تجلیات انسانی را ار دل جنگ پدید اوریم و از دل تحریم‌ها، کشور را بسازیم.
حجت‌الاسلام سید علی خمینی یادآور شد: زمانی غرب با اصل نظام تعارض داشت اما امروز ظاهرا آن را پذیرفته است. صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا نیز پوچ و توخالی بود  و به یاد کودکی افتادیم که از فرط عجز داد و فریاد می‌کند. او نابخردانه‌ترین سخن که وحدت ملی ما را مستحکم‌تر کرد را انجام داد.
وی ادامه داد: ترامپ اگر اندکی فهم داشت می‌دانست نباید واژه جعلی خلیج عربی را به کار ببرد. اگر بگوییم سخنان ترامپ از مصادیق الطاف خفیه الهی است بی‌انصافی است بلکه از مصادیق الطاف جلی بود. ملت ایران خوب فهمید و شناخت که با خوی استکباری روبرو است و به تعبیر امام(ره) سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده‌اند.
یادگار گرامی امام(ره) اظهار کرد: خصلت خوی استکباری سیری‌ناپذیری است و اگر ما انرژی هسته‌ای، سپاه، ارتش، نفت ، گاز و ...خودمان را هم به او بدهیم سیر نمی‌شود و توی سر ما می‌زند. لذا تا در مقابلش ایستادگی نشود و فریاد«مرگ بر آمریکا» در جهان طنین‌انداز نشود آنها ساکت نمی‌نشینند و عقب‌نشینی نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر ملت آمریکا و حتی سردمداران آمریکا هم نیست بلکه مرگ بر همین خوی استکباری و استعماری است و لذا یک شعار کاملا اخلاقی است زیرا ما می‌خواهیم که استکبار و استعمار در دنیا نباشد. رهبر معظم انقلاب نیز با استقامت مثال‌زدنی بر این شعار و راه امام(ره) ایستاده و آن را ادامه داده و امروز ما در نهایت قدرت در منطقه هستیم.
حجت‌الاسلام سید علی خمینی در پایان عنوان کرد: البته مشکلات هم در کشور وجود دارد وکسی هم منکر مشکلاتی مانند فقر، بیکاری و فساد در کشور نیست اما همانطور که امام(ره) می‌خواست ملت ما نسبت به انحرافات تیزبین است و در صحنه حضور دارد.    
captcha