انتظار فرج تنها با گفتن العجل حاصل نمی‌شود
کد خبر: 3654746
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

انتظار فرج تنها با گفتن العجل حاصل نمی‌شود

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه گناباد گفت: انتظار فرج فقط با گفتن العجل حاصل نمی‌شود، بلکه منتظر راستین باید دارای ویژگی‌هایی از جمله امیدواری به پیروزی حق، خودسازی و تسلیم شدن در برابر ارزش‌های دینی، آمادگی برای فداکاری و شهادت، ولایت‌مداری و اطاعت از امام زمان(عج) و زمینه‌سازی برای ظهور باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، امروز 28 مهرماه در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرارسیدن اول صفر، سالروز ورود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شام، گفت: در تمام طول سال، زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از افضل قربات است ولی در اربعین حسینی که از نشانه‌های مؤمن است، افضل‌تر است.
وی با قدردانی از کمک‌های مردم به موکب‌های نجف و کربلا، اظهار کرد: زائران محترم علاوه بر داشتن گذرنامه و پرهیز از همراه داشتن زیورآلات و اشیاء قیمتی باید قوانین کشور عراق، اخلاق اسلامی و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.
امام جمعه گناباد با اشاره به سالروز سخنرانی افشاگرانه حضرت امام خمینی(ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون یا مصونیت قضایی آمریکایی‌ها، ابراز کرد: در زمان شاه، بیش از ۶۰ هزار آمریکایی به عنوان مستشار نظامی، سیاسی و اقتصادی در ایران کار می‌کردند و از شاه حقوق می‌گرفتند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب ادامه داد: با توجه به وجود افراد بی بند و بار در بین این مستشاران که متعرض ناموس مردم می‌شدند، دولت آمریکا به دنبال تصویب قانونی بود تا آمریکایی‌ها بدون درگیری ملت ایران که به دلیل غیرت دینی خود در برابر آن‌ها می‌ایستادند، به بی بندوباری‌های خود ادامه دهند.
وی، پذیرفتن لایحه کاپیتولاسیون از طرف شاه را نهایت ذلت دانست و افزود: امام خمینی(ره) با درایت خود این جنایت و خیانت شاه و آمریکایی‌ها را افشا و آن‌ها را محکوم کرد.
امام جمعه گناباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان، اظهار کرد: باید همه آحاد مردم و مسئولان بدون توجه به القائات دشمن، پیشرفت‌های علمی، نظامی و اقتصادی را به عنوان عناصر اقتدار کشور تقویت و تسریع کنند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با تأکید بر ضرورت تقویت قدرت دفاعی کشور برای مقابله با تهدیدهای دشمنان، عنوان کرد: برای از بین بردن آثار تحریم دشمنان باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری به طور جدی پیگیری و عملیاتی شود.
وی به کشتار، آوارگی و ظلم نسبت به مردم مسلمان میانمار و یمن اشاره و ابراز کرد: پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «کسی که شب را به روز بیاورد و اهتمام به امور مسلمان‌ها نداشته باشد، مسلمان واقعی نیست»؛ از این‌رو باید ضمن همدردی با مسلمانان مظلوم در نقاط مختلف جهان، با آن‌ها همدردی کرده و به آن‌ها کمک کنیم.
امام جمعه گناباد در خطبه‌های اول نماز، انتظار فرج را یکی از وظایف دوران غیبت بیان کرد و با اشاره به احادیث و روایات دینی، افزود: انتظار فرج فقط با گفتن العجل حاصل نمی‌شود، بلکه منتظر راستین باید دارای ویژگی‌هایی از جمله امیدواری به پیروزی حق، خودسازی و تسلیم شدن در برابر ارزش‌های دینی، آمادگی برای فداکاری و شهادت، ولایت‌مداری و اطاعت از امام زمان(عج) و زمینه‌سازی برای ظهور باشد.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، ولایت‌مداری را رمز پیروزی عنوان و تأکید کرد: منتظر واقعی باید پایبند به نماز، روزه، زکات، انجام واجبات و ترک محرمات، رعایت حلال و حرام و رعایت اخلاق خوب باشد.
captcha