توجه به نقش خانواده در افزایش و یا کاهش اعتماد به نفس فرزندان
کد خبر: 3654785
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
حجت‌الاسلام متقی‌نیا تاکیدکرد:

توجه به نقش خانواده در افزایش و یا کاهش اعتماد به نفس فرزندان

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان این‌که خانواده است که موجب افزایش اعتماد به نفس و یا ضعف در نفس فرزندان می‌شود، گفت: خانواده محل تجربه کردن تمام موفقیت‌ها و رشد کردن در معنویت و سقوط در منجلاب‌ها است و لذا نباید این نهاد مهم دست‌کم گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، گفت: خدای متعال بی‌نهایت نعمت به انسان‌ها عطا کرده، اما این انسان ناسپاس میلیاردها در باز شده را نمی‌بینند. شمارش و نمایش نعمت و سپس ستایش نعمت‌ها از نشانه‌های تقوا است.
وی با اشاره به ولادت امام صادق(ع) ادامه داد: ایشان در سفارش فرزندش به تقوا می‌فرمایند که هنگامی‌که خداوند متعال نعمت‌اش را شامل حال تو کرد، سپاس‌گزاری را انجام ده.
متقی ‎‌نیا افزود: کلید افزایش رزق اندک، استغفار از گناه است و قرآن‌کریم وجود پیامبر اکرم(ص) و استغفار از گناه را دو راه امان از گناه معرفی کرده است.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید مواظب القائات دشمن باشیم و بی‌اعتنایی به القائات دشمن جایز نیست.
متقی‌نیا با اشاره به این‌که دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به نظام و انقلاب مایوس کنند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان فرمودند که قطعاً و یقیناً آمریکا حمله یزیدی و جزیره‌ای علیه ایران را آغاز کرده است از این‌رو باید مراقب مکر و حیله آمریکا باشیم.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: متاسفانه شاهد فاجعه انسانی و نسل‌کشی مسلمانان میانمار و یمن هستیم و این در حالی‌است که مجامع بین‌الملل و مجامع مدعی حقوق بشر نظاره‌گر این فاجعه بوده اما کار قابل توجهی را انجام نمی‌دهند و به همین منظور کمک به این مسلمانان وظیفه انسانی ماست.
وی به اعتراض امام خمینی(ره) به لایحه کاپیتولاسیون در آبان ماه 1343 اشاره و خاطرنشان کرد: امام با وابستگی و زیر سلطه دشمن قرار گرفتن مخالفت کرد و سالیان سال به‌دلیل اعتراض در تبعید به سر بردند.
متقی‌نیا به همایش خانواده که چند روز پیش به میزبانی خرم‎آباد برگزار شد اشاره کرد و افزود: خانواده محل تجربه کردن تمام موفقیت‌ها و رشد کردن در معنویت و سقوط در منجلاب‌ها است و لذا نباید این نهاد مهم دست‌کم گرفته شود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآور شد: خانواده است که موجب افزایش اعتماد به نفس و یا ضعف در نفس فرزندان شده و می‌تواند با همت و اراده فرزندانی مسئولیت‌پذیر را به جامعه تحویل دهد.
وی در ادامه به سالگرد تاسیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و سالگرد شهادت مصطفی خمینی فرزند امام خمینی(ره) اشاره کرد.
captcha