بشر هیچگاه از وقف بی‌نیاز نبوده است
کد خبر: 3654868
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

بشر هیچگاه از وقف بی‌نیاز نبوده است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اکثر بوستان‌های بزرگ شهر مشهد از جمله بوستان ملت و وکیل آباد از جمله موقوفات است که پاکی هوای این شهر را مدیون درختان این بوستان‌ها هستیم، از همین رو هیچ کس بی‌نیاز از وقف نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: عمده موقوفات استان خراسان رضوی برای عزاداری امام حسین(ع) و کمترین موقوفه نیز مربوط به حضرت زهرا(س) است.
وی افزود: به منظور آشنایی واقفان با نیازهای جامعه، دفتر مشاوره وقف در سال 88 در بقاع متبرکه ایجاد شد تا واقفان با نیازهایی همچون درمان، اشتغال و ازدواج آشنا شوند و در این زمینه‌ها وقف کنند.
احمد زاده با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه اوقاف خراسان رضوی، وقف مصحف است، ابراز کرد: در طرح وقف مصحف مردم خیراندیش، قرآنی را وقف مجالس و حسینیه می‌کنند و با پر کردن وقف نامه، نامشان در لیست واقفان ثبت می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه بیشتر نیازهای جامعه در گذشته از طریق وقف برآورده می‌شده است، ابراز کرد: به عنوان نمونه اکثر بوستان‌های بزرگ شهر از جمله پارک ملت و پارک وکیل آباد از جمله این موقوفات است که محل استراحت و تفریح جمعیت بسیاری از شهروندان مشهدی و زائران حرم رضوی است و درختان این بوستان در پاک بودن هوای مشهد موثر هستند، از همین رو هیچ کس نمی‌تواند تصور کند که در زندگی خود حداقل یک بار از موقوفات استفاده نکرده است.
مدیر کل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه بهره‌بردن از موقوفات، قانون‌گذار اصلی واقف است، عنوان کرد: از همین رو برخی از موقوفاتی که به شکل غیر فعال باقی مانده‌اند، به خاطر این است که اوقاف خراسان رضوی در حال رایزنی با نهادهای مختلف است تا نیت این واقف را به مرحله اجرا برساند و این کار نیازمند مدت زمان طولانی است.
captcha