توزیع نذورات به صورت خودسرانه در جاده‌ها و خیابان‌های شهر مشهد ممنوع است
کد خبر: 3654914
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
دهه آخر صفر؛

توزیع نذورات به صورت خودسرانه در جاده‌ها و خیابان‌های شهر مشهد ممنوع است

گروه اجتماعی: به منظور رعایت مسائل امنیتی در دهه آخر صفر، توزیع نذورات به صورت خودسرانه در جاده ها و خیابان‌های شهر مشهد ممنوع است.

محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: برای دهه آخر صفر تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای شهر مشهد در نظر گرفته شده است چراکه در این ایام سیل عظیم زائران پیاده و سواره به مشهد الرضا(ع) مشرف می‌شوند.
وی ادامه داد: خدمات اسکان، رفاهی، امنیتی نیز برای زائران در نظر گرفته‌ایم، علاوه بر این امسال طرح جهاد خدمت را خواهیم داشت که در این طرح هر کس تمایل به ارائه خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) را دارد، می‌تواند در سامانه جهاد خدمت ثبت‌نام و نحوه خدمت‌ رسانی خود را تعیین کند تا براساس آن در این ایام از وی به صورت داوطلبانه استفاده شود.
واحدی با اشاره به اینکه در ستاد کمیته امنیتی استان، مدیرکل امنیت استانداری نیز حضور و مدیریت جلسه را بر عهده دارد، گفت: سپاه، نیروهای انتظامی و بسیج برای امنیت زائران در دهه آخر صفر تدابیر ویژه‌ای اندیشیده‌اند چرا که در حال حاضر ما با گروه‌های تکفیری روبه‌رو هستیم، از همین رو دستورالعمل‌هایی برای خودامنیتی و دیگرامنیتی تهیه شده که به تمام مسئولان کاروان‌ها ارسال خواهد شد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: این دستورالعمل‌ها را زائران پیاده و سواره مطالعه کرده و بر طبق آن به امنیت سفر خود کمک می‌کنند.
وی ادامه داد: مسائل امنیتی به صورت محسوس و غیرمحسوس در جاده‌های منتهی به مشهد و شهر مشهد توسط نیروهای نظامی و انتظامی استان و نیروهای کمکی از استان‌های همجوار رعایت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: علاوه براین به منظور جلوگیری از بیوتروریسم در استان، نیروی انتظامی با پخش هرگونه نذورات به صورت خودسرانه در جاده‌ها و خیابان‌های شهر مخالفت کرده و کسانی که می‌خواهند نذورات خود را توزیع کنند باید در ایستگاه‌های مربوطه این اقدام را انجام دهند و فقط توزیع نذورات باید در ایستگاه‌های که شناسنامه از طریق سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده‌اند، انجام شود.
captcha