صحیفه سجادیه؛ داروی شفابخش بیماری‌های اخلاقی
کد خبر: 3654948
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

صحیفه سجادیه؛ داروی شفابخش بیماری‌های اخلاقی

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه شهرستان نیک‌شهر در گفتمان دینی «از سجاده عبادت تا صحنه شهادت» گفت: صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه داروی شفابخشی برای شفای بیماری‌های اخلاقی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفتمان دینی «از سجاده عبادت تا صحنه شهادت» با هدف معرفی سیمای امام سجاد(ع)، با حضور جمعی از جوانان طرح یاوران نماز و خانواده‌های‌شان، 28 مهرماه در جوار حرم مطهر شهدای گمنام نیک‌شهر سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر در این جلسه با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه داروی شفابخشی برای شفای بیماری‌های اخلاقی است، گفت: امام سجاد(ع) در بحرانی‌ترین شرایط تاریخ اسلام عهده‌دار امر امامت شدند و قافله اهل ولایت را از ظلمات دوران حکومت بنی‌امیه به سلامت عبور دادند؛ وقتی نگذاشتند امام سجاد(ع) در روشنایی روز ندای حقیقت را باز گوید، در دل‌های شب با دعا و نیایش، عالی‌ترین رموز دین‌داری و حق‌جویی را به یارانش ابلاغ کردند و با رازونیازهای شبانه، صحیفه‌ای از معارف، رهنمودها، عبرت‌ها و درس‌ها تدارک دیدند.
وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) در مجلس یزید با چنان شهامت و شجاعتی از حریم شهیدان کربلا، دفاع کرد که طنین سخنانش برای همیشه در گوش زمان باقی ماند. از آن پس هر گاه صدای ایشان به نیایش بلند می‌شد، همه دردها و رنج‌هایی که از سوی غاصبان خلافت و دشمنان ولایت بر خاندان عصمت رفته بود، دوباره مجسم می‌شد.
امام جمعه شهرستان نیک‌شهر بیان کرد: در نوای گرم دعاهای‌شان پیام توحیدی رسول اعظم(ص) و صلابت أميرالمؤمنين(ع) و رنج‌های حسن ابن علی و مظلومیت‌های سرور و سالار شهیدان کربلا امام حسین(ع) موج می‌زد.
لطفیان گفت: در عصر حقوق پایمال شده انسانیت و شرافت و دیانت، رساله حقوقیه آن گرامی مایه پند و درس‌آموزی برای همه انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌هاست.
captcha