جهاد با تحمیل اسلام به غیرمسلمانان معنا نمی‌شود
کد خبر: 3655020
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
راشد الغنوشی:

جهاد با تحمیل اسلام به غیرمسلمانان معنا نمی‌شود

گروه بین‌الملل: رئیس جنبش اسلامی «النهضه» تونس اظهار کرد: مفهوم جهاد در اسلام به معنای تحمیل دین بر غیرمسلمانان نیست، بلکه هدف از جهاد دفاع از سرزمین‌های امت اسلام است.

راشد الغنوشی: دمکراسی جزئی از اسلام استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «راشد الغنوشی»، رئیس جنبش «النهضه» تونس، دیروز(28 مهرماه) طی سخنانی در استانبول ترکیه با اشاره به اهمیت اسلام به مقوله دموکراسی گفت: برخی از تندروها و افراط‌گرایان مفهوم جهاد را اشتباه متوجه شده‌اند، زیرا هدف از جهاد تحمیل دین با سلاح نیست، بلکه جهاد برای دفاع از مظلومان و آزاد‌ی ملت‌های مظلومی همچون ملت فلسطین است. 

وی با بیان این که ما دموکراسی را از غرب وارد نکرده‌ایم، تصریح کرد: دموکراسی بخش مهمی از دین اسلام به شمار می‌رود که «اصل مشورت» را در زمان اختلافات واجب کرده است. 

راشد الغنوشی اضافه کرد: جهان اسلام به واسطه توسعه آموزش، تفکر و پژوهش، سرانجام از وابستگی و وضعیت کنونی نجات خواهد یافت.

الغنوشی در ارتباط با وضعیت تونس گفت: ملت تونس  موفق شد در مسیر انتخابات آزاد و جهاد مسالمت‌آمیز حرکت کرده و با وجود حالت ناامیدی که بر جوانان غالب گشته بود، در مسیر صحیح قرار بگیرد. 

وی همچنین به مسئله کشتار مسلمانان روهینگیا توسط ارتش میانمار و شبه‌ نظامیان بودایی اشاره کرد وبا بیان این که قوانین بین‌المللی سازمان ملل متحد را موظف به حمایت از حقوق بشر کرده است، این سؤال را مطرح کرد که چرا هیچ کس برای نجات این مسلمانان به پا نمی‌خیزد؟/


captcha