آمادگی 1500 الشتری برای حضور در مراسم اربعین/ 50 ‌طلبه ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3655023
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
موسوی خبر داد:

آمادگی 1500 الشتری برای حضور در مراسم اربعین/ 50 ‌طلبه ثبت‌نام کردند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله از اعلام آمادگی 1500 الشتری برای حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: ثبت‌نام بیش از 50 طلبه و روحانی برای حضور در این همایش عظیم بیانگر این مطلب است که روحانیان این فرصت‌ها را به‌خوبی می‌شناسند و در آن حضور جدی دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌نقل‌ از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سلسله، حجت‌الاسلام موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله  از اعلام آمادگی 1500 الشتری برای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی خبرداد و گفت: اعزام زائران در ایام اربعین حسینی به کربلای معلی امسال به‌صورت سیستماتیک انجام شده و مسئولیت آن‌را وزارت کشور و در نهایت استانداری‌ها عهد‌ه‌دار شده‌اند.
وی تصریح کرد: با توجه به حماسه بی‌نظیر و بی‌بدیل تجمع میلیون‌ها زائر و دلباخته اهل‌بیت(ع) حول محور حضرت اباعبدلله الحسین(ع) در اربعین و پیاده‌روی زوار تا کربلای معلی، بزرگ‌ترین فرصت تبیین مفاهیم دینی توسط مبلغین و خادمین شریعت مطهره فراهم شده است.
موسوی با بیان این‌که در این زمان دل‌ها آماده پذیرش معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت است، گفت: این زمان بهترین فرصت برای تبلیغ است و ثبت‌نام بیش از 50 طلبه و روحانی برای حضور در این همایش عظیم بیانگر این مطلب است که روحانیون این فرصت‌ها را به‌خوبی می‌شناسند و در آن حضور جدی دارند.
فعالیت 100نفر از مداحان بروجردی در روضه‌های خانگی
حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد نیز از  فعالیت یک‌صد نفر از مداحان بروجردی در روضه‌های خانگی این شهرستان خبر داد و گفت: مجالس و محافل روضه‌های خانگی از اول ماه محرم در بروجرد آغازشده است و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به شخصیت والای امام حسین و سایر ائمه معصومین(ع)، افزود: امام حسین(ع) الگوی رحمت، رأفت، کرامت و بزرگواری است که برای الگو گرفتن از آن امام بزرگوار باید سیره و اخلاق آن حضرت را به‌خوبی شناخت تا بتوان به آن عمل کرد.
جعفرپور گفت: امام حسین(ع) انسان کامل وارسته‌ای است که نه به‌خاطر هوای نفس، بلکه برای اصلاح امت و انسانیت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.
وی با تاکید بر لزوم تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) برای مردم، اظهار کرد: هدف از برگزاری مجالس سوگواری تنها بیان مصیبت و گریه برای شهدای کربلا نیست، بلکه افزایش حس عاطفه نسبت به امام حسین(ع)، ایجاد دید روشن و واضح به واقعه عاشورا و به‌وجود آوردن معرفت و ایمان در بین عزاداران از برجسته‌ترین ویژگی‌های مجالس عزای امام حسین(ع) محسوب می‌شود که باید توسط مبلّغان به آن پرداخته شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد یادآور شد: یک‌صد نفر از مداحان بانو و آقا همه روزه در مراسم و محافل روضه‌های خانگی سیره و سبک زندگی ائمه ‌اطهار(ع) را برای مردم  تشریح می‌نمایند و این روند تا پایان ماه صفر در مناطق مختلف شهرستان بروجرد ادامه دارد.
captcha