آغاز مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان
کد خبر: 3655027
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
صبح ۲۸ مهرماه؛

آغاز مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» از صبح ۲۸ مهرماه با رقابت قرآن‌آموزان شهرستان‌های خراسان شمالی در مرکز قرآنی مشکات بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در رشته های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل و صحت قرائت حمد، سوره، اذکار نماز و همچنین مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در دو بخش خواهران و برادران از صبح ٢٨ مهرماه آغاز شد.
مرحله استانی این دوره از مسابقات در خراسان شمالی با حضور «مجتبی میرزایی نسب» دبیر دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان از صبح ٢٨ مهرماه در موسسه قرآنی مشکات بجنورد آغاز شده و آئین اختتامیه آن با معرفی برگزیدگان بخش ها و رشته های مختلف آن در سالن اجتماعات موسسه قرآنی مشکات برگزار می شود.                                            
بر اساس این خبر؛ برای این دوره از مسابقات ٣٠٠ نفر از شهرستان های خراسان شمالی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ٥١ نفر در رشته های مفاهیم قرآن و نهج البلاغه حضور دارند که در همین تاریخ  به صورت سراسری و اینترنتی با هم رقابت می کنند.
گفتنی است؛ مسابقات بخش خواهران شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می رسد.
بر اساس این خبر؛ در رشته قرائت ٣٥ نفر، ترتیل ٢٤ نفر، اذان ٣٦ نفر، حفظ ٢٠ جزء هفت نفر، حفظ کل ١٠ نفر، صحت قرائت و اذکار نماز ١٤٤ نفر و بخش مفاهیم قرآن و نهج البلاغه ٥١ نفر ثبت نام کرده اند.
مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، ١٤ تا ١٧ آذرماه  سال جاری به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می شود.
captcha