افتتاح اولین پروژه آب‌رسانی خیّرساز در لرستان
کد خبر: 3655065
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کاکاوند خبر داد:

افتتاح اولین پروژه آب‌رسانی خیّرساز در لرستان

گروه اقتصاد: مدیر عامل شرکت آبفار لرستان از اجرای طرح آب‌رسانی به روستاهای استان توسط خیرین خبر داد و گفت: ظرف یک ماه آینده نیز طرح آبرسانی به بیش از هشت روستای شهرستان نورآباد انجام می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی‌رضا کاکاوند، مدیر عامل شرکت آبفار لرستان امروز شنبه، 29 مهرماه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح آب‌رسانی به روستاهای استان توسط خیرین خبر داد.
وی با بیان این‌که اولین پروژه آب‌رسانی استان که توسط خیرین اجرا شده بود در بروجرد به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: مجتمع آبرسانی به روستاهای ملک‌آباد وکلان بخش مرکزی بروجرد با حمایت رضا گودرزی خیّر بروجردی با صرف اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کاکاوند در خصوص مشخصات این پروژه، گفت: حفر یک حلقه چاه با دبی 9 لیتر بر ثانیه، هفت کیلومتر خط انتقال، 240 متر طول برق‌رسانی و دو مخزن 30 مترمکعبی و 50 متر مکعبی در این مجتمع لحاظ شده است.
وی با بیان این‌که با افتتاح این طرح، 400 روستایی دیگر لرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند، از مشارکت بسیار مطلوب خیرین در اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های آب‌رسانی روستایی لرستان قدردانی کرد و یادآور شد: ظرف یک ماه آینده نیز طرح آبرسانی به بیش از هشت روستای شهرستان نورآباد انجام می‎شود .
مدیر عامل شرکت آبفار لرستان تصریح کرد: این هشت روستا در منطقه میربگ جنوبی نورآباد واقع شده‌اند؛ طرح آب‌رسانی به آنها در قالب یک مجتمع و با مشارکت قرارگاه خاتم‎الانبیاء اجرایی شده است.
کاکاوند عنوان کرد: برای آب‌رسانی به این روستاها که مطالبه جدی ساکنین آنها نیز بوده، بیش از 1.5 میلیارد تومان هزینه شده است.
captcha