ایثار اجتماعی از نیازهای اساسی جامعه است
کد خبر: 3655137
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
رییس بنیاد شهید:

ایثار اجتماعی از نیازهای اساسی جامعه است

گروه جهاد و حماسه: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار را منحصر به جبهه‌ها ندانست و گفت: فرهنگ ایثار از نیازهای اساسی جامعه است و باید در تمام جنبه‌های جامعه و زندگی روزمره جاری باشد و در بین تمام مردم نهادینه شود تا جامعه و کشور پیشرفت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی شنبه 29 مهرماه در دیدار با جمعی از فرزندان شهید، برگزاری این جلسات را اتفاقی مثبت و کارساز دانست و گفت: از زمان ورود به بنیاد جلسات مختلفی با تشکل‌های ایثارگری داشته‌ام. در این جلسات موارد متعددی از سوی ایثارگران و فرزندان شهدا مطرح می‌شود و از نظرات این عزیزان استفاده می‌کنیم و این جلسات باید استمرار پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور فرزندان شهدا در پست‌ها و سمت‌های مختلف دولتی گفت: ما همواره از این روند استقبال کرده‌ایم و امیدواریم این حضور استمرار پیدا کند.
وی یکی از دغدغه‌های جدی بنیاد شهید و امور ایثارگران را پیگیری موضوع اشتغال ایثارگران عنوان کرد و گفت: در ابتدای حضورم در بنیاد، بیش از 68 هزار ایثارگر جویای شغل بودند و در طول 4 سال گذشته موفق به ایجاد شغل برای 75 هزار ایثارگر شدیم، اما تقریباً به همین میزان به آمار ایثارگران جویای شغل اضافه شده است و در حال حاضر 60 هزار ایثارگر جویای شغل هستند که برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال این عزیزان تلاش می‌کنیم.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: جامعه معزز ایثارگری، جامعه بزرگی است که نیازها و مشکلات متعددی دارد و پیگیری مسائل این عزیزان تنها وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و تمام دستگاه‌ها و نهادها در برابر این عزیزان مسئول هستند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور حسین گروسی به عنوان مشاور رئیس بنیاد در امور فرزندان شهدا گفت: تا امروز از نظرات فرزندان بزرگوار شهدا کمک‌های زیادی گرفته‌ایم و دلیل این انتصاب ایجاد هماهنگی در بین فرزندان شهدا بود تا نظرات و پیشنهادات این عزیزان به صورت منسجم طرح و پیگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف اصلی و مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: تاکنون تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شده است و در جهت کسب رضایت رهبر معظم انقلاب حرکت کرده ایم. همچنین تلاش های صورت گرفته در 2 سال گذشته منجر به معرفی بنیاد به عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی شد.
وی افزود: در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر قدر کار کنیم کافی نیست و در این راه تمام ایثارگران و عموم مردم باید همراه ما باشند، زیرا همه ما مدیون ایثارگران و شهدا هستیم و ترویج فرهنگ این عزیزان وظیفه همه ماست.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ ایثار را منحصر به جبهه‌ها ندانست و گفت: فرهنگ ایثار از نیازهای اساسی جامعه است و باید در تمام جنبه‌های جامعه و زندگی روزمره جاری باشد و در بین تمام مردم نهادینه شود تا جامعه و کشور پیشرفت کند.
در این جلسه جمعی از فرزندان شهدا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات گوناگون خود پرداختند.

captcha