تولید و پخش 3 برنامه جدید از رادیو قرآن
کد خبر: 3655198
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
به زودی:

تولید و پخش 3 برنامه جدید از رادیو قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش رادیو قرآن از تولید و پخش سه برنامه جدید از این گروه تا روزهای آینده‌ خبر داد.

تولید و پخش سه برنامه جدید از رادیو قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، احمد فراهانی در پایان نشست تشریح جزئیات طرح «شمیم دانش» که امروز، 29 مهر برپا شد از تولید و پخش سه برنامه جدید از گروه آموزش رادیو قرآن خبر داد.

وی در ادامه افزود: نخستین برنامه با عنوان «آیه‌ها و ثانیه‌ها» است که از اوایل آبان‌ماه روی آنتن می‌رود. این برنامه ویژه حافظان کل قرآن کریم است که در دو گروه بانوان و آقایان و در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

فراهانی تصریح کرد: هر گروه از شرکت‌کنندگان، 45 نفر هستند که در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر مرحله دارای 5 آیتم است که در هر آیتم، دو یا سه سوال مطرح می‌شود برای نمونه در یکی از آیتم‌های مرحله مقدماتی ترجمه آیه‌ خوانده شده و حافظ باید آن آیه را تلاوت کند.

وی بیان کرد: با تعامل با نهادهایی که روی مبحث حفظ قرآن متمرکز هستند، این حافظان به برنامه معرفی شده‌‌اند که در حال حاضر مرحله مقدماتی آن در حال ضبط است، همچنین حفاظ علاقه‌مند می‌توانند برای حضور در برنامه با رادیو قرآن تماس حاصل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در ابتدا 15 برنامه داریم در هر برنامه، سه نفر که یک نفر از این سه نفر به نیمه نهایی راه پیدا می‌کند در مرحله نیمه نهایی نیز پنج برنامه هست که از هر سه نفر یک نفر به مرحله نهایی و در نهایت یک فینال 5 نفره خواهیم داشت. زمان پخش این برنامه نیز روزهای سه شنبه و پنج شنبه از ساعت 16:15 و به مدت 45 دقیقه خواهد بود.

فراهانی بیان کرد: «ترجمان وحی» نیز عنوان دیگری است که البته این برنامه در حال پخش است در این برنامه ترجمه آیات از ابتدا توسط استاد محمدتقی فیاض‌بخش به صورت آیه به آیه در هر برنامه پیش می‌رود. این برنامه هر روز از ساعت 11:15 و به مدت 20 دقیقه پخش می‌شود و روی مفاهیم آیات کار می‌شود که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است.

فراهانی در ادامه تصریح کرد: «مکاتب جهانی تلاوت» نیز عنوان برنامه دیگری است که در آن 8 مکتب تلاوت از جمله مکتب تلاوت مصر، شام، عراق، حجاز، کشورهای آسیای شرقی، ایران، ترکیه و آفریقا از ابتدا تا به حال بررسی می‌شوند که این برنامه نیز حدوداً چهار هفته دیگر روزهای شنبه از ساعت 20:30 پخش می‌شود.

وی در انتها بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها نیز «تجوید تحقیقی» نام دارد که سیدمحسن موسوی‌بلده، مدرس و پیشکسوت قرآنی در حال انجام کارهای مطالعاتی پیرامون این برنامه است. این برنامه نیز حدود یک ماه دیگر روزهای یکشنبه روی آنتن می‌رود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۰:۳۹
0
0
ساخت برنامه‌های دینی و مذهبی برای ارتقاء دانش علاقمندان خیلی مثمر ثمر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۰:۱۲
0
0
ساخت از این قبیل ویژه برنامه افزایش یابد تاثیرات خوبی در جامعه خواهد داشت
captcha