اعطای 716 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی
کد خبر: 3655222
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
یادگاری:

اعطای 716 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی

گروه اقتصادی: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: از ابتدای ابلاغ طرح رونق تولید تاکنون، واحدهای تولیدی بسیاری از این طرح استفاده کرند که می‌توان به تعداد یک‌هزار و 66 واحد تولیدی با تخصیص تسهیلاتی بالغ بر 716 میلیارد تومان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی، در شصت‌ویکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که امروز، شنبه 29 مهرماه در استانداری برگزار شد، گفت: طی ارزیابی که سال گذشته توسط ستاد فرماندهی افتصاد مقاومتی کشور از عملکرد ستاد استان‌ها انجام شد استان مرکزی رتبه دوم کشور را کسب کرد.
وی ادامه داد: جهت عملیاتی شدن سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی و برنامه‌هایی که از سوی دولت ابلاغ شده بود، فعالیت‌هایی در سطوح مختلف شروع شد که بارزترین آن تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی از سال 95 تاکنون است که سال گذشته بالغ بر 136 جلسه در سطح شهرستان های استان تشکیل و از ابتدای سال تاکنون 17 جلسه در این خصوص تشکیل شده است.
یادگاری تصریح کرد: این ستاد در بدو تشکیل یکی از اولویت‌های خود را رفع مشکلات واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ  قرار داده است. با توجه به اینکه اشتغال خرد روستایی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است به همین منظور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کنار ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل و به کسب و کارهای خرد و کوچک در راستای توسعه روستایی پرداخت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ و متوسط استان، پرسشنامه‌هایی برای شناسایی مشکلات و ارتقای توان تولید ملی طراحی و به یک‌هزار و 681 کارگاه صنعتی بالای 10 نفر پرسنل ارائه شد این پرسشنامه‌ها به تفکیک نوع صنعت، محل استقرار، اندازه واحد و... تقسیم بندی و جهت ارزیابی نهایی به ستاد اقتصاد مقاومتی یا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع شد.
وی با اشاره به اینکه برخی جلسات ستاد در خود واحدهای صنعتی تشکیل شده است گفت: با توجه به اختیاراتی که ستاد دارد این مشکلات با تخصیص اعتبار یا همکاری سازمان‌ها برطرف ‌شد و  مشکلات فرا استان نیز یا بصورت مکتوب یا حضوری به وزارتخانه ارجاع داده شد.
یادگاری افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پروژه‌های متعددی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تصویب کرده است این طرح‌ها قابلیت برش استانی را دارند و بر همین اساس استان مرکزی توانست 38 پروژه مصوب ملی را در استان اجرا و در ذیل آن، 84 واحد پروژه برای استان تعریف شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه 164 زیر پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای بالا بردن توان زیر ساخت‌های تولید سال گذشته به تصویب رسیده است، گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد 164 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارشناسی ستاد تسهیل در استان با یک‌هزار و 940 مصوبه تشکیل شده است و مهمترین مصوبات این کارگروه نیز در حوزه صنایع است.
وی ادامه داد: از ابتدای زمان ابلاغ طرح رونق تولید تاکنون، واحدهای تولیدی بسیار زیادی توانسته‌اند از این طرح استفاده کنند که می‌توان به تعداد یک‌هزار و  66 واحد تولیدی با تخصیص تسهیلاتی بالغ بر 716 میلیارد تومان اشاره کرد و همین عملکرد باعث شد که استان مرکزی رتبه سوم کشور را در این زمینه از آن خود کند. علاوه بر آن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توانست عملکرد طرح رونق تولید را با ایجاد کمیته نظارت و حضور در 112 واحد تولیدی بخش کشاورزی و 98 واحد تولیدی بخش صنعت ارزیابی کند.
یادگاری گفت: با توجه به اینکه سال گذشته اعتبار مشخصی برای پروژه‌های استانی تخصیص پیدا نکرده بود، 46 میلیارد تومان از محل ارتقای شاخص‌های اقتصادی به پروژه‌های مصوب استانی اختصاص یافت که بر این اساس 23 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های  مصوب ستاد و 23 میلیارد تومان برای کمک‌های فنی و اعتباری به منظور فعالیت‌‌های اقتصادی بخش خصوصی اختصاص یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در پایان بیان کرد: امسال ستاد فرماندهی کشور 95 پروژه برای 19 وزارتخانه و موسسه ملی تصویب کرده است که بخش اعظم آن‌ دارای برش استانی می‌باشد. باید امسال تمام دستگاه‌های اجرایی که مرتبط با پروژه‌های ملی هستند برش استانی را از اخذ و اجرا کنند.
captcha