فعالیت خیران یزدی در امور آموزشی زبانزد است
کد خبر: 3655241
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶

فعالیت خیران یزدی در امور آموزشی زبانزد است

گروه جامعه: رییس هیات مدیره موسسه حضرت امام حسین(ع) یزد گفت: در امور خیر همواره یزدی‌ها زبانزد کشور بوده و هستند بویژه آنکه در زمینه فعالیت‌های مرتبط با مدرسه‌سازی نیز خیران یزد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدرضا باغستانی، رییس هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین ع یزد عصر امروز در مراسم امضای وقف نامه مجموعه فرهنگی، ورزشی و دینی امام حسین ع یزد که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجت الاسلام معزالینی امام جمعه موقت یزد و جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار کرد: در امور خیر همواره یزدی ها زبانزد کشور بوده و هستند بویژه آنکه در زمینه فعالیت های مرتبط با مدرسه سازی نیز خیران یزد حرف های زیادی برای گفتن دارند.
وی افزود: این مجموعه به یاد مرحوم حاج مرتضی شیرینی ساز و با تلاش و پیگیری حاج جواد شیرینی ساز با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد تومان ساخته شده است.
باغستانی ادامه داد: با توجه به اینکه طی وقف نامه باید در ماه های محرم یا صفر و هرساله به مدت پنج روز در این محل روضه خوانی شود لذا امضای وقف نامه همزمان با روضه خوانی و در همین ایام انجام می شود همچنین با توجه به اینک یکی از استفاده های این سالن در زمینه ورزشی خواهد بود لذا متقارن شده با هفته تربیت بدنی که آن را به فال نیک میگیریم.
رییس هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین ع یزد گفت: این مجموعه آموزشی با بیش از 1300 دانش آموز و 350 نفر پرسنل انجام وظیفه می کند و طی وقف نامه ای که به امضا رسیده در صورت انحلال یا توقف فعالیت این موسسه همه امکانات و دارایی آن به اداره کل آموزش و پرورش انتقال داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برپایی نماز جماعت هر روز ظهر و برگزاری مراسم های مذهبی و دینی از دیگر کاربری های این سالن خواهد بود ادامه داد: هر کار خیری که در مدارس انجام شود ثواب آن به خیران خواهد رسید بویژه آنکه مردم دارالعباده یزد کمک های زیادی به آموزش و پرورش کرده و می کنند.
باغستانی افزود: بیش از 600 نفر دانش آموز در طول هفته از این سالن استفاده می کنند و سعی شده از این مجموعه فرهنگی ورزشی و دینی نهایت استفاده صورت گیرد.
وی ادامه داد: موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین ع یزد با حمایت خیرانی همچون حاج سید اسماعیل سالار، خانواده متوسلیان، خانواده مثقالی و حاج محمدباقر علاقه بند و نورایمانی دارای امکانات خوبی برای دانش آموزان است و این سالن نیز با پیگیری حاج جواد شیرینی ساز ساخته شد.
رییس هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین ع یزد گفت: ساخت امکانات جانبی و همچنین تهیه لوازم ورزشی و مشخص کردن یک نفر مسئول به صورت ثابت برای این مجموعه فرهنگی، ورزشی و دینی از دیگر اقدامات خیر محترم بوده که در طول سال نهایت استفاده را از این محل امکان پذیر کرده است.
یادآور می شود در پایان این مراسم وقف نامه این مجموعه فرهنگی، ورزشی و دینی یادبود مرحوم حاج مرتضی شیرینی ساز توسط آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و دیگر حضار به امضا رسید.
فعالیت خیران یزدی در امور آموزشی زبانزد است
captcha