اجرای 500 برنامه در هفته پدافند غیر عامل در مازندران
کد خبر: 3655256
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷

اجرای 500 برنامه در هفته پدافند غیر عامل در مازندران

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار مازندران از اجرای 500 برنامه در هفته پدافند غیر عامل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به  نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «ربیع فلاح جلودار» استاندار مازندران امروز در جلسه شورای پدافند غیر عامل مازندران از اجرای 500 برنامه در هفته پدافند غیر عامل در این استان خبر داد و اظهار داشت: این هفته فرصت خوبی برای تبیین و اطلاع رسانی در این راستا و ارتقا فرهنگ پدافند غیر عامل است.
وی بر برگزاری آموزش‌های همگانی در حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد و افزود: رسانه‌های جمعی و صدا و سیما، نقشی جدی و موثر در تبیین و فرهنگ‌سازی پدافند غیر عامل می‌توانند ایفا کنند.

فلاح بر تبلیغات میدانی، تنویر و تفهیم افکار عمومی و مشارکت مردمی در حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت: از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها برای توسعه فرهنگ پدافند غیر عامل بهره‌گیری شود.

رئیس شورای پدافند غیر عامل مازندران با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای ارتقا آمادگی مردم برای مقابله با بحران‌ها در حوادث طبیعی و غیر مترقبه نقش جدی ایفا کنند و حضور فعال داشته باشند.

نبوی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران نیز از برگزاری دوره آموزشی برای 89 هزار و 776 نفر با 538 هزار نفر ساعت در 6 ماهه نخست سال جاری در حوزه پدافند غیر عامل خبر داد.

وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال 70 طرح با ماهیت پدافند غیر عامل در استان افتتاح شد.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان، از برگزاری 130 رزمایش در 6 ماهه نخست سال 96 در استان خبر داد و گفت: در سال 95 تعداد 134 خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در استان راه اندازی شده است.
captcha