گردشگری؛ مهم‌ترین نیاز مطرح شده از سوی دانشجویان
کد خبر: 3655394
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
رحیم یعقوب‌زاده مطرح کرد:

گردشگری؛ مهم‌ترین نیاز مطرح شده از سوی دانشجویان

گروه دانشگاه: رئیس مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی‌های به عمل آمده از دانشجویان، برگزاری اردو را در اولویت نیازهای خود مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سومین گردهمایی منطقه‌ای گروه‌های دانشجویی حامی گردشگری و حافظ میراث فرهنگی، امروز یکشنبه، 30 مهرماه، با حضور رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران و مسئولان کانون‌های دانشجویی حامی گردشگری از استان‌های تهران، البرز، اصفهان، زنجان، سمنان، قزوین، قم و مرکزی در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، برگزار شد.

رئیس مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران در این مراسم با اشاره به تجربه برگزاری حدود 350 اردو در سال، اظهار کرد: کانون‌های دانشجویی حامی گردشگری و انجمن‌ها و تشکل‌هایی که در عرصه گردشگری فعالیت دارند، تقریبا در تمام دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام‌نور و غیرانتفاعی وجود دارند و البته این کانون‌ها در بعضی دانشگاه‌ها فعال‌ترند که این ممکن است به دلیل علاقه‌مندی آن دانشگاه به بحث گردشگری باشد و برخی شعب در بعضی دانشگاه‌ها اظهار می‌کنند که می‌توانیم سالانه 50 اردو برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اگر چه رویکرد بسیاری از دانشگاه‌ها برگزاری اردو نیست اما طبق نظرسنجی‌ها و نیازسنجی‌های به عمل آمده از دانشجویان، بیشترین نیاز دانشجویان، بحث اردو و گردشگری است و برگزاری اردو را در اولویت نیازهای خود مطرح کرده‌اند.

یعقوب‌زاده گفت: در دومین گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی گردشگری، از کانون‌های گردشگری 2 استان تهران و البرز دعوت کردیم و در این گردهمایی از 8 استان کشور دعوت شده و امیدواریم در گردهمایی بعدی میزبان 500 گروه و کانون دانشجویی از سراسر کشور و دانشگاه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه امروز نظرات اعضاء گردآوری می‌شود و در نهایت به یک آیین‌نامه غیررسمی، تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: در گردهمایی‌های قبلی از برخی مسئولین فرهنگی در وزارتخانه‌ها و نیز آقای هوشیار، رئیس توسعه گردشگری در شهرداری تهران دعوت کردیم و نقطه نظرات خود را در جمع اعضا مطرح کردند و بعضا قول‌هایی دادند، از جمله رئیس توسعه گردشگری شهرداری تهران که پس از حضور در گردهمایی و ارتباط با کانون‌ها، امکاناتی مانند اتوبوس در اختیار کانون‌های گردشگری دانشجویی گذاشتند و اتفاق خوبی بود که البته با جابه‌جایی‌های صورت گرفته در شهرداری، ایشان دیگر این مسئولیت را ندارند.

رئیس مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران با اشاره به بحث کیفیت برگزاری اردوها، خاطرنشان کرد: برخی کانون‌ها در بعضی دانشگاه‌ها فقط می‌خواهند اردو را برگزار کنند و توجهی به کیفیت آن ندارند. امروز با تجمیع نظرات اعضاء سعی می‌کنیم به چیزی شبیه به آیین‌نامه و دستورالعمل برسیم که البته غیررسمی نیست.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این گردهمایی این است که نظرات مختلف استحصال شود و به جمع‌بندی نهایی برسیم و تا بهمن‌ماه، مجمع ویژه‌ای برگزار و بتوانیم انتخابات کانون‌های گردشگری حامی محیط زیست را برگزار کنیم.

یعقوب‌زاده با بیان اینکه نزدیک به 4 دهه است که تاکید بر بحث توسعه صنایع فرهنگی می‌شود، گفت: صنایع فرهنگی شاخه‌های مختلفی دارد، یکی از آنها؛ صنایع دستی است، دیگری؛ صنعت سینماست و یکی از آنها گردشگری است که بدون شک، پر درآمدترین و گسترده‌ترین فعالیت در میان صنایع فرهنگی است و کشور ما با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، به دلیل موانع و مشکلات و تحریم‌ها و تبلیغات سویی که وجود دارد، مطلوب نیست.
captcha