بازدید مدیر بنیاد فرهنگی تعزیه از خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی
کد خبر: 3655408
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

بازدید مدیر بنیاد فرهنگی تعزیه از خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی

گروه فرهنگی: مدیر بنیاد فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی خراسان رضوی، ظهر امروز، 30 مهرماه از خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مجتبی دُرحی، مدیر بنیاد فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی خراسان رضوی، ظهر امروز، 30 مهرماه از خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی بازدید کرد.
وی در این بازدید با اشاره به تأسیس بنیاد علمی ـ فرهنگی و همایش‌های آیینی طی سه سال گذشته در تهران، اظهار کرد: این سازمان که با همکاری شهرداری تهران، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و تشکلات تعزیه‌خوان راه‌اندازی شده است. در سه عرصه، شناسایی، سازماندهی و مدیریت مباحث تعزیه فعالیت می‌کند.
بازدید مدیر بنیاد فرهنگی تعزیه از خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی
وی در خصوص برگزاری همایش تعزیه‌خوانان کشور طی مدت فعالیت این بنیاد با هدف بحث‌های هم‌اندیشی، هم‌گرایی و سازماندهی حوزه تعزیه کشور در تهران، افزود: شبیه‌خوانی، مدیحه‌خوانی و همایش‌های آیینی برگرفته از رویکردهای اقوام ایرانی اعم از موسیقی، گویش نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.
مدیر بنیاد علمی ـ فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی در خراسان رضوی با بیان اینکه تعزیه‌خوانان بسیاری از این سازمان به کشورهای خارجی از جمله اروپا سفر کرده‌اند، ادامه داد: دیگر شعب این سازمان در استان‌هایی نظیر مشهد، اصفهان و بوشهر تأسیس شده که از جمله فعالیت‌های این بنیاد در مشهد می‌توان به برگزاری اولین مراسم تعزیه‌خوانی در ماه رمضان و محرم در حرم رضوی اشاره کرد.
captcha