انتشار اسامی متهمان جرائم اقتصادی منوط به تشخیص دادگاه شد
کد خبر: 3655444
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
با رای نمایندگان مجلس؛

انتشار اسامی متهمان جرائم اقتصادی منوط به تشخیص دادگاه شد

گروه اقتصاد: با تصویب مجلس در جرائم موضوع تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، انتشار جریان محاکمه جرائم اقتصادی با ذکر نام متهمان به تشخیص دادگاه مجاز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 30 مهر) با کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آئین دادرسی کیفری که به نحوه انتشار اسامی متهمان جرائم اقتصادی با موضوع اختلاس و کلاهبرداری اشاره دارد، موافقت کردند.
نمایندگان مجلس در این جلسه از مجموع 200 نماینده با 150 رای موافق، 23 رای مخالف و  هشت رای ممتنع کلیات این طرح را تصویب کردند.
همچنین بهارستان‌نشینان در این جلسه از مجموع 220 نماینده حاضر با 166 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع جزئیات این طرح را نیز تصویب کردند.
در ماده واحده این طرح آمده است: متن زیر به عنوان تبصره 3 ماده 353 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب چهارم اسفنده 1392 الحاق می‌گردد.
تبصره 3- در جرائم موضوع تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت 1392 جلسات دادگاه با رعایت اصل 165 قانون اساسی به صورت علنی برگزار می‌شود و انتظار جریان محاکمه با ذکر نام متهمان به تشخیص دادگاه مجاز است.
captcha