موقوفات خراسان‌شمالی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود
کد خبر: 3655479
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

موقوفات خراسان‌شمالی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: موقوفاتی که در این استان قابلیت واگذاری دارند، به سرمایه گذاران واگذار می شوند.

حجت الاسلام سید جواد رئوف سیدنژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: هم اکنون برخی از موقوفات استان دارای ویژگی های بوده که قابلیت واگذاری به سرمایه گذار را دارند، که به صورت مشارکتی به فعالیت بپردازند.
وی با اشاره به مشارکت 50 درصدی اداره اوقاف و سرمایه گذاران برای ساخت و ساز،  افزود: در حال حاضر 19 موقوفه با کاربری تجاری، اداری، مسکونی و زراعی آماده واگذاری به سرمایه گذار است.
رئوف سیدنژاد ادامه داد: موقوفه ای که کسی بخواهد در آن سرمایه گذاری با توجه به نقشه و میزان هزینه از سوی کارشناس قیمت گذاری شده و در نهایت میزان مشارکت اوقاف و شخص حقیقی و حقوقی به عنوان سرمایه گذار مشخص می‌شود.
وی عنوان کرد: هم اکنون در شهر بجنورد موقوفه ای با 18 هزار متر مربع در بخش زراعی و صنعتی، در شیروان 15 هزار متر مربع در بخش زراعی و یا در دو هزار و 400 متر مربع موقوفه ای با کاربری خدماتی تجاری امکان سرمایه گذاری وجود دارد.
رئوف سید نژاد یادآورشد: در راستای کمک به اجرای نیات واقفان این اداره کل آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران به منظور ایجاد فضاهای تجاری، فرهنگی، اداری و بهداشتی درمانی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: استان دارای بیش از پنج هزار موقوفه است.
captcha