جراحان عمومی، در صدر محکومان قصور کادر درمان خراسان‌شمالی
کد خبر: 3655484
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

جراحان عمومی، در صدر محکومان قصور کادر درمان خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی گفت: جراحان عمومی و زنان و زایمان در صدر محکومان قصور کادر درمان استان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان، بابک سلحشور اظهارکرد: در نیمه نخست امسال، 77 پرونده ارجاعی از سوی مراجع قضایی جهت برگزاری کمیسیون در قسمت‌های مختلف در پزشکی قانونی استان برگزار شده و نتیجه آن اعلام شده است.
وی افزود: تا پایان شهریور امسال، 26 پرونده در مورد کمیسیون‌های مدعی قصور کادر درمان بررسی شده که در 50 درصد موارد با نطر کارشناسان منجر به تایید قصور و مابقی پرونده ها در خصوص قصور تبرئه شدند.
وی یادآورشد: در صورت اعتراض طرفین پرونده به نظریه کمیسیون در صورت صلاحدید قاضی پرونده به کمیسیون بالاتر ارجاع خواهد شد.
سلحشور عنوان کرد: براساس این گزارش و مطابق با میزان شکایات واصله در خصوص کمیسیون‌های قصور پزشکی، در نیمه نخست امسال رشته تخصصی جراحی عمومی با تعداد چهار نفر و رشته زنان و زایمان با تعداد سه نفر محکوم، در صدر محکومین کمیسیون‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی استان قرار دارد.
وی افزود: دیگر پرونده‌های ارجاعی از سوی مراجع قضایی به پزشکی قانونی استان شامل 25 موردکمیسیون ‎ های روان‌پزشکی قانونی، هشت مورد مسئولیت کیفری، تعیین وضعیت روحی روانی زوجین پنج نفر و بررسی توانایی اداره امور مالی نیز  پنج نفر بوده و یک مورد تحمل کیفر و یک مورد بررسی اختلالات هویت جنسی، نیز دراین بخش انجام شده است.
captcha