سلامت اجتماعی درگرو سلامت جسمانی مردم است
کد خبر: 3655497
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

سلامت اجتماعی درگرو سلامت جسمانی مردم است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه بجنورد گفت: ورزش کردن برای جوانان لازم است و باید فرهنگ ورزش کردن در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: جسم انسان مرکب و روح انسان راکب است و بر همین اساس روح انسان زمانی به تعالی می‌رسد که از جسمی سالم برخوردار باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: اگر جسم انسان سالم باشد روح با اطمینان کامل به حیات خود ادامه خواهد داد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بابیان این‌که عقل سالم در بدن سالم است، افزود: خداوند در قرآن نیز به افرادی که کسل هستند هشدار داده است که در هنگام کسالت به اقامه نماز نپردازند و بر همین اساس می‌توان گفت برای برخورداری از تعالی روحی، باید از شادابی جسمی برخوردار بود.
وی در ادامه بیان کرد: عجین شدن ورزش‌ها با ارزش‌ها، مایه کرامت و سربلندی انسان‌هاست و این امر در طول تاریخ قابل‌مشاهده است و در این خصوص می‌توان از پهلوانانی همچون تختی و پوریای ولی نام برد.
رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ورزشگاه‌ها باید معبد و محل ذکر نام خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) باشند.
وی خطاب به مسؤولان بیان کرد: همان‌گونه که برای ورزش کردن سرمایه‌گذاری می‌کنیم باید برای ارزش‌های دینی و اعتقادی ورزشکاران هم سرمایه‌گذاری کنیم.
آیت الله یعقوبی، افزود: برند سازی و بومی‌سازی ورزش‌های سنتی استان یک امر ضروری است و مسؤولان استان باید در زمینهٔ ارتقای جایگاه ورزش‌های بومی استان همت کنند.
وی بیان کرد: کشتی با چوخه که هرساله در شهرستان اسفراین برگزار می‌شود به یک برند اختصاصی تبدیل‌شده است و باید مسؤولان تلاش کنند تا دیگر ورزش‌های سنتی این منطقه به جایگاه اصلی خود دست یابند.
captcha