مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خواستار تخصیص 10 میلیارد اعتبار مصوب منطقه ویژه اقتصادی شد
کد خبر: 3655504
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خواستار تخصیص 10 میلیارد اعتبار مصوب منطقه ویژه اقتصادی شد

گروه سیاست و اقتصاد: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: در صورت مساعدت استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان جهت تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب، زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تا دو ما آینده تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، سیاوش وحدت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اجرای سر درب، آسفالت، شبکه آب، تجهیز گمرک، تکمیل فنس کشی و خرید و استقرار کانکس را از اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد ذکر کرد.
وی توضیح داد: موضوع منطقه ویژه اقتصادی در شهریور 95 به عنوان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی تعریف شد و تا پایان سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شد.
وی با بیان اینکه در سال 96، نیز اعتبار 10 میلیارد تومان درخواست کردیم که پنج میلیارد تومان آن مصوب شده است، خواستار تخصیص صد در صدی این اعتبارات شد.
رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه به همین مبلغ با پیمانکار قرارداد منعقد شده است، خاطرنشان کرد: پیمانکاران با اسناد خزانه کار می کنند و در صورت عدم تخصیص اعتبار مصوب مانند سایر شهرک های صنعتی شهرستان ها، با مشکل مواجه خواهیم شد.
وحدت همکاری همه دستگاه های اجرایی به ویژه شرکت های خدمات رسان نظیر آب، برق و مخابرات در به سرانجام رساندن منطقه ویژه اقتصادی را مهم دانست و اظهار کرد: امکانات و زیرساخت های لازم برای استقرار گمرک نیز فراهم شده و امیدواریم هرچه زودتر این نهاد در منطقه مستقر شود.
وی از استاندار خراسان شمالی خواست تا با حضور و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، از نزدیک در جریان روند امور قرار بگیرد.
وی همچنین از موافقت سازمان صنایع کوچک ایران و انتصاب نیرویی به عنوان مدیریت منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: با همکاری سازمان و در اختیار قرار دادن پستی به شرکت شهرک های خراسان شمالی، نیروی کارشناس به عنوان مدیر منطقه ویژه اقتصادی امور را با جدیت پیگیری می کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با تاکید بر همکاری همه جانبه با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی اعلام آمادگی نماید، حاضریم با تامین همه زیرساخت ها، منطقه ویژه اقتصادی را واگذار کنیم.
وحدت روند فعالیت بسیاری از شهرک های صنعتی خصوصی در کشور را رو به جلو و موفق توصیف کرد و خواستار حضور سرمایه گذاران در خراسان شمالی و همکاری همه جانبه شد.
وی با اشاره به اینکه در تلاشیم در کمترین زمان ممکن باسکول نیز نصب شود، یادآور شد: در صورت تخصیص صد در صدی 5 میلیارد تومان باقی مانده تا پایان امسال، منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تا پایان سال به صورت کامل آماده بهره برداری است.
captcha