آماده‌سازی زمین 6 هزار متری برای برپایی موکب‌های اوقاف در مرز مهران
کد خبر: 3655563
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

آماده‌سازی زمین 6 هزار متری برای برپایی موکب‌های اوقاف در مرز مهران

گروه جامعه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه موکب‌های سازمان اوقاف با هدف ارائه خدمات و پذیرایی از زوار حسينی در مرز مهران برپا خواهند شد، گفت: آماده‌سازی برای جانمایی موکب‌های این سازمان در پایانه مرزی مهران در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع تکمیل ‌شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام حسن شهیدی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام درباره خدمت‌رسانی اداره‌کل اوقاف ایلام در مرز مهران اظهار کرد: موکب‌های سازمان اوقاف با هدف ارائه خدمات و پذیرایی از زوار حسينی در مرز مهران برپا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و انتظامی برای برپا کردن این موکب‌ها در ایام اربعین حسینی در مسیر تردد زوار و در نزدیکی پایانه مرزی مهران صورت گرفته است، گفت: آزادسازی و تسطیح زمین‌های مربوط به این موکب‌ها انجام ‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه آماده‌سازی برای جانمایی موکب‌های این سازمان در پایانه مرزی مهران در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع تکمیل ‌شده است، تصریح کرد: تلاش می‌شود که از ظرفیت‌های موجود این سازمان ازجمله مساجد، حسینیه‌ها، مکانهای متبرکه و موقوفات در حد توان در راستای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در سال جاری بهره‌گیری شود.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه تمام مواکب سازمان‌های اوقاف و امور خیریه هشت استان معین کشور به‌صورت تجمیعی در این مکان برپا خواهد شد، گفت: اوقاف و امور خیریه استان ایلام آمادگی لازم برای برپایی مواکب خیران، واقفان و ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های معین ایلام را دارد.

وی با بیان اینکه اماکن متبرکه استان از جمله امامزاده علی صالح (ع) و امامزاده سید حسن (ع) که در مسیر تردد زوار اربعین قرار دارند، پذیرای زوار حسینی خواهند بود، تاکید کرد: تمام امکانات ازجمله زائرسراها و پارکینگ‌های این اماکن در خدمت زوار خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود یک هزار و 600 روحانی و طلبه در بحث اربعین حسینی در مواکب مرز مهران و در مسیر مهران تا کربلا در مواکب این سازمان در خدمت زوار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: 120 روحانی و طلبه نیز در مواکب مسیر منتهی به مرز و پایانه مرزی مهران در امر خدمات‌رسانی به زوار مشارکت داشته‌اند.

توزیع غذای گرم بین زائران اربعین حسینی از محل نذور مردم قزوین

خبر دیگر سازمان اوقاف در خصوص 132 هزار پرس غذای گرم از محل موقوفات و نذور مردم استان قزوین، بین زائران اربعین است که حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این خصوص، اظهار کرد: غذا‌ها در موکب‌های کربلای معلی و نجف اشرف بین مشتاقان اباعبدالله (ع) توزیع خواهد شد.

مجیدی افزود: همچنین روزانه ۴ هزار میان وعده از قبیل: میوه، چای و کلوچه و نان داغ در موکب نجف اشرف توزیع می‌شود. موکب نجف اشرف ۱۲ روز و از محل موقوفات مرتبط با حضرت علی (ع) و موکب کربلا ۱۰ روز از محل عواید آستان زبیده خاتون و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیرین استان، پذیرای زائران پیاده روی اربعین است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، بصیرتی گفت: در خیمه‌های معرفت که در موکب نجف اشرف برگزار می‌شود، ۱۰ روحانی به شبهات  وسوالات و مباحت اعتقادی و احکام شرعی پاسخ می‌دهند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: اضافه کرد: همچنین ۱۵ هزار بسته فرهنگی از قبیل: چفیه، سربند، مهر و جانماز به شرکت کنندگان هدیه می‌شود. موکب‌های اربعین اداره کل اوقاف و امور خیریه برای چهارمین سال متوالی است که برپا می‌شود.
captcha