فراخوان قطر برای مسابقه قرآنی «تیجان‌ النور»
کد خبر: 3655576
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

فراخوان قطر برای مسابقه قرآنی «تیجان‌ النور»

گروه بین‌الملل: شبکه تلویزیونی «ج» قطر(وابسته به شبکه ماهواره‌ای الجزیره)، پذیرش فایل تصویری تلاوت کودکان و نونهالان برای شرکت در مسابقه بین‌المللی تلاوت «تیجان النور» را آغاز کرد.

برگزاری مسابقه قرآنی تلوزیونی «تیجان‌النور» در قطر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری panet.co.il؛ پس از برگزاری موفقیت‌آمیز مسابقه قرآنی «تیجان النور» در ماه مبارک رمضان گذشته، شبکه تلویزیونی «ج» پذیرش فایل‌های تصویری قرائت کودکان و نونهالان برای شرکت در دوره آینده این رقابت‌ها را آغاز کرد و تا 19 آذرماه ادامه دارد.

مسابقه قرآنی «تیجان‌ النور» که در صدد بررسی و استعدادیابی کودکان قرآنی از سراسر جهان است، توسط شبکه تلویزیونی «ج» قطر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و کمیته داوران پس از  اتمام فرصت اعلام‌شده، کار ارزیابی قرائت کودکان و نونهالان شرکت‌کننده را آغاز خواهد کرد.

این مسابقات بخشی از راهبرد شبکه ماهواره‌ای «ج» برای ترغیب کودکان  عرب و مسلمان به حفظ و تلاوت قرآن کریم، تقویت رابطه کودکان با قرآن کریم و تلاش برای تشویق کودکان به استفاده از از زبان عربی فصیح و آموزش ارزش‌های والای اسلامی است.

یادآور می‌شود، سری گذشته این مسابقات با حضور شرکت‌کنندگان دختر و پسر زیر 13 سال برگزار شد که برخی از شرکت‌کنندگان با تلاوت‌های خاص ممتاز خود، اعجاب کمیته داوران را برانگیختند.

شبکه تلویزیونی «ج» وابسته به شبکه ماهواره‌ای الجزیره در سال 2005 میلادی راه‌اندازی شده است و برنامه‌های آن به زبان عربی و ویژه گروه سنی 7 تا 12 سال است/.
captcha