ورود سازمان استاندارد به بخش گردشگری حلال
کد خبر: 3655615
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
پیروزبخت مطرح کرد:

ورود سازمان استاندارد به بخش گردشگری حلال

گروه اجتماعی: رئیس سازمان استاندارد ایران با بیان این‌که سازمان استاندارد در حوزه‌های حلال نیز وارد کار شده‌ است، اظهار کرد: یکی‌از حوزه‌های حلال سازمان، مربوط به بخش گردشگری حلال است و لرستان با وجود ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در این بخش موفق شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد کشور، یک‌شنبه، 30 مهرماه، در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در سالن آمفی تئاتر برنامه‌ریزی و مدیریت لرستان برگزار شد، گفت: استاندارد به‌عنوان یک مفهوم به کلیه ابعاد جامعه تعلق دارد و مبتنی بر قاعده نظم است.
وی افزود: علاوه‌بر این امر نظمی که خداوند بر جهان حاکم کرده است مبتنی بر یک سری مقررات است که بین مقررات ملی و بین‌المللی حاکم می‌شود.
پیروزبخت با بیان این‌که سازمان استاندارد برخلاف ادوار گذشته از کالاها و خدمات عبور کرده است، عنوان کرد: امروز به سمت فرآیندسازی‌ها در حرکت هستیم و این در حالی است که در جنگ جهانی دوم کشورهای آلمان و ژاپن به جهت نظم بخشیدن به صنایع خود بودند تا بر ضایعات جنگ غلبه کنند که به این جهت استانداردسازی صنایع را در پیش گرفتند.
رئیس سازمان استاندارد ایران اضافه کرد: بحران‌های جهان به کل ملت‌ها تعلق دارد و این در حالی است که زمانی یک شهر هوشمند ساخته می‌شود که کلیه مؤلفه‌های زندگی یک انسان با استاندارد هم‌خوانی داشته باشد و این امر با استانداردسازی جامعه محقق می‌شود.
وی با بیان این‌که دوهزار میلیارد دلار تجارت حلال در جهان انجام شده است، گفت: امروزه گواهینانه‌های سازمان ملی استاندارد ایران و اندازه‌شناسی، در بیش‌ از 100 کشور دنیا مورد قبول واقع شده است.
پیروزبخت با بیان این‌که در حوزه‌های حلال نیز وارد کار شده‌ایم، تصریح کرد: یکی‌از حوزه‌های حلال سازمان، مربوط به بخش گردشگری حلال است و لرستان با وجود ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در این بخش موفق شود.
رئیس سازمان استاندارد ایران خاطرنشان کرد: امروز امکان این‌که سازمان‌های استاندارد به‌صورت جزیره‌های جدا عمل کنند وجود ندارد چراکه مانند حلقه‌های یک زنجیر با یکدیگر متصل بوده و همه در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان متحد هستند.
وی افزود: شعار جهانی امسال استاندارد «شهر را هوشمند کنیم» است و این در حالی‌است که در مجمع عمومی سازمان بین‌المللی شعاری پر‌معناتر تحت عنوان فکر باز تحول می‌آفریند مطرح گردید‌ که معنای آن وجود فکر باز را لازمه رسیدن به مقصود می‌داند.
پیروزبخت اظهار کرد: سازمان استاندارد حاکمیتی، نظارتی و فرابخشی است بنابراین مطالبات مردم‌ از این سازمان زیاد است و در دولت نیز به این سازمان جایگاه ویژه داده شده است.
captcha