13 آبان؛ نماد روحیه استكبارستیزی تمام آزادگان جهان/ راهپیمایی‌های امسال قطعاً پرشورتر خواهد بود
کد خبر: 3655628
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
رضایی مطرح كرد:‌

13 آبان؛ نماد روحیه استكبارستیزی تمام آزادگان جهان/ راهپیمایی‌های امسال قطعاً پرشورتر خواهد بود

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینكه روز 13 آبان در ایران اسلامی، نمادی مهم از روحیه‌ استكبارستیزی تمام ملت‌های آزاده‌ جهان است، گفت: با توجه به موضع‌گیری‌های مقامات آمریكایی نسبت به ایران امسال شاهد برپایی باشكوهتر راهپیمایی 13 آبان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 30 مهر در جلسه ستاد برگزاری مراسم 13 آبان، گفت: روز 13 آبان در ایران اسلامی، نمادی مهم از روحیه‌ استكبارستیزی ملت ایران و تمام ملت‌های آزاده‌ جهان است.

وی با بیان اینكه 13 آبان امسال متفاوت از سال‌های گذشته رقم خواهد خورد، افزود: با توجه به موضع‌گیری‌های مقامات آمریكایی نسبت به ایران اسلامی، امسال شاهد برپایی باشكوهتر راهپیمایی و تجمع 13 آبان در شیراز و فارس خواهیم بود.

رضایی از آمادگی اقشار مختلف مردم برای همراهی دانش‌آموزان و دانشجویان در برگزاری راهپیمایی و تجمع این روز خبر داد و گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر این مراسم، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و در دست انجام است.

وی با تصریح اینكه هنوز مسیر راهپیمایی و محل تجمع مشخص نشده است، گفت: باید براساس ضرورت‌ها و با توجه به نظرات كارشناسی دستگاه‌های مختلف خصوصا پلیس راهور، مسیرهای راهپیمایی و محل تجمع مشخص و اعلام شود كه كمترین مشكل برای تردد شهروندان را به دنبال داشته باشد.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به تكلیف سنگین دستگاه‌های مختلف فرهنگی در هرچه باشكوهتر برگزار شدن 13 آبان، گفت: باید دستگاه‌های فرهنگی و تشكل‌های مردمی دست به دست هم داده و زمینه را برای حضوری موثرتر از گذشته در راهپیمایی 13 آبان فراهم كنند.

وی، تبلیغات محیطی را بسیار مهم خواند و خواستار همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در این زمینه شد و گفت: قطعا مسئولیت‌های مهمی متوجه آموزش و پرورش، مسئولان این نهاد و البته معلمان شجاع و آگاه ما خواهد بود؛ این مسئولیت تنها به روز 13 آبان معطوف نیست بلكه استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی در محل آموزشگاه‌ها و زمینه‌سازی برای آگاهی‌بخشی و گفتمان‌سازی بین دانش‌آموزان مهم است.

رضایی با تصریح اینكه برای مراسم 13 آبان شیراز حتما یك سخنران كشوری دعوت خواهد شد، گفت: رسانه‌های استان فارس نیز با درك صحیحی كه نسبت به شرایط حساس كنونی و اهمیت برگزاری با شكوه و تاثیرگذار مراسم 13 آبان دارند، قطعاً از هم‌اكنون به موضوع ورود كرده و زمینه را برای رقم خوردن روزی ماندگار فراهم خواهند كرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس همچنین از دانشجویان و گروه‌های مختلف دانشجویی، طلاب و روحانیون، اقشار مختلف بسیج، كسبه و بازاریان و سایر گروه‌های مردمی نیز خواست تا امسال و با توجه به شرایط حساس جهانی، حضوری گسترده در برنامه‌ها و خصوصا راهپیمایی روز 13 آبان داشته باشند و از فضاسازی مناسب نیز غافل نشوند.

به گفته‌ رضایی، موضع‌گیری‌های اخیر ترامپ در خصوص برجام، خلیج فارس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم‌های اعمال شده بر این نهاد نظامی تاثیرگذار، زمینه‌ساز اتحاد ملی بین گروه‌های مختلف سیاسی و فكری و آحاد ملت شده است، این امر را منشأ خیرات و بركات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود تاكید كرد كه در بحث اشاعه تفكر اسلامی و مكتب تشیع به‌عنوان روح اسلام، شاهد اتفاقات خوبی در سطح جهان هستیم و تاسیس نهادی برای مقابله با افراطی‌گری توسط حكومت وهابی عربستان، محكومیت عربستان در مجامع بین‌الملل به واسطه تجاوز به یمن، نقض فرمان ترامپ از سوی دادگاه فدرال آمریكا، توجه مردم آمریكا و جهان به اسلام به‌عنوان دینی تعالی بخش و مذهب تشیع و موضع‌گیری اروپائیان در مقابل سخنان ساختار شكنانه ترامپ و ... از جمله این اتفاقات خوب است.

captcha